جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 خرداد 1402     
توافق ترکیه با سوئد، فنلاند و ناتو درباره ادامه کار درمورد «پیوستین سوئد به ناتو»

 ریاست جمهوری ترکیه از توافق خود با سوئد، فنلاند و ناتو بر سر ادامه کار و گفت‌وگوی مربوط به عضویت سوئد در ناتو خبر داد.

به گزارش ایسنا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای پس از نشست سه جانبه دیروز سوئد، ناتو و ترکیه اعلام کرد که سوئد، فنلاند و ناتو بر سر ادامه کار و گفت‌وگوی مربوط به عضویت سوئد در ناتو با یکدیگر به توافق رسیدند.

نشست سه‌جانبه‌ای میان مقامات ترکیه، سوئد و ناتو روز سه‌شنبه در آنکارا پیرامون درخواست الحاق سوئد به این ائتلاف نظامی برگزار شد.

سوئد امیدوار است که با برگزاری این نشست‌ها، رضایت و موافقت ترکیه با عضویتش در ناتو را بدست آورد. ناتو و سوئد مرتبا تمایل خود را به پیوستن استکهلم به این ائتلاف نظامی ابراز کرده‌اند و نشست روز سه‌شنبه را گامی مهم در راستای رسیدن به این هدف برشمردند.

ترکیه و مجارستان، دو کشور عضو ناتو هستند که تاکید دارند تا زمانی که سوئد یک سری شروط مشخص را انجام ندهد، با عضویتش در ناتو موافقت نمی‌کنند.

موضع آنکارا درباره این مساله بسیار قاطعانه است چرا که مقامات ترکیه منتظر نتایج متمم قانون اساسی و یک طرح مقابله با تروریسم استکهلم هستند که قصد دارد به نگرانی‌های ترکیه رسیدگی کند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که آنکارا معتقد است استکهلم باید اقدامات بیشتری برای اجرای شروطش پیش از نشست رهبران ناتو در ژوئیه سال جاری میلادی انجام دهد.  

سوئد و فنلاند تابستان سال گذشته موافقت کردند تا به نگرانی‌های آنکارا در ازای موافقت ترکیه با الحاق این دو کشور به ناتو رسیدگی کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: