جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 خرداد 1402     
افزایش همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و قطر

 روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین - رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان - که به دوحه پایتخت قطر سفر کرده است، در دیدار با شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی - رئیس‌کل بانک مرکزی قطر - افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی را زمینه‌ساز توسعه حداکثری و همه‌جانبه مبادلات تجاری ایران و قطر برشمرد.
 
وی تصریح کرد: تقویت مناسبات دو و چندجانبه بانکی در شرایط کنونی و با توجه به ظرفیت‌های موجود اقتصادی دو کشور در دستور کار جدی قرار دارد.
 
رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان گفت: با توسعه روابط پولی و بانکی تهران - دوحه حجم تجارت میان دو کشور نیز رشد چشمگیری خواهد یافت. بر همین اساس، همکاری‌های مربوطه باید با سرعت بیشتری افزایش یابد و برای تحقق این هدف، توجه به همه ظرفیت‌ها ضروری است.
 
در این دیدار همچنین تسهیل بسترهای مالی و بهره‌گیری از بنگاه‌های تسهیل‌کننده در حوزه پولی و بانکی به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی و تجاری دو طرف، مورد تاکید روسای‌کل بانک‌های مرکزی ایران و قطر قرار گرفت.
 
طبق اعلام بانک مرکزی، شیخ بندر بن محمد آل ثانی - رئیس‌کل بانک مرکزی قطر - نیز در این دیدار با اشاره به همکاری‌های مشترک تهران - دوحه در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری گفت: فرصت‌های فراوانی برای افزایش تجارت و مبادلات میان ایران و قطر وجود دارد که باید با استفاده از مناسبات پولی و بانکی دو کشور، به تحقق روابط حداکثری فی مابین کمک کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: