جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 خرداد 1402     
سامسونگِ چینی در راه است؟

 زومیت: یکی از مدیران سابق سامسونگ پس از سرقت اطلاعات محرمانه تلاش کرد تا نسخه‌ای کاملا مشابه از کارخانه‌ی این شرکت را در چین بسازد.

گروهی از بازپرسان در کره‌جنوبی می‌گویند یکی از مدیران سابق سامسونگ الکترونیکس اطلاعات محرمانه‌ی پردازنده‌های این شرکت را دزیده است تا با کپی‌برداری از روی ایده‌های سامسونگ، کارخانه‌ی تراشه‌سازی جدیدی در کشور چین احداث کند.
 
متهم ۶۵ ساله که سابقه‌ی کار برای شرکت کره‌ای SK Hynix را نیز در کارنامه دارد، دستگیر شده است. او به نقض قوانین حفاظت از فناوری صنعتی و سرقت اسرار تجاری در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ متهم شده است.
 
گفته می‌شود او به‌دنبال احداث نسخه‌ای کاملاً مشابه از یکی از کارخانه‌های سامسونگ در چین بوده است. کارخانه‌ای که این فرد به‌دنبال احداثش بوده، ۱٫۵ کیلومتر از کارخانه‌ی اصلی در شی‌آن چین فاصله داشته است.
 
براساس گزارش تک‌کرانچ، پروژه‌ی مدیر سابق سامسونگ برای احداث کارخانه در چین با شکست مواجه شد؛ چون حامی اصلی پروژه که شرکت ناشناس تایوانی بوده، درنهایت تصمیم گرفته است از تزریق سرمایه‌ی بیش‌ از ۶ میلیارد دلاری به این پروژه خودداری کند.
 
این مدیر سابق سامسونگ بودجه‌ای از سرمایه‌گذارانی در چین و تایوان دریافت کرده است تا تراشه‌هایی آزمایشی بر اساس فناوری‌های سامسونگ بسازد. بیانیه‌ی بازپرسان کره‌جنوبی در حالی منتشر می‌شود که تنش بین ایالات متحده و چین در حوزه‌ی تراشه به بیشترین حد ممکن رسیده است.
 
متهم پرونده که بیش‌ از ۲۵ سال سابقه‌ی کار در صنعت تراشه دارد، تأسیسات تولید تراشه در چین و سنگاپور را بنیان‌گذاری و بیش‌ از ۲۰۰ متخصص این حوزه را از شرکت‌های سامسونگ و SK Hynix استخدام کرد.
 
بازپرسان می‌گویند اطلاعات سرقت‌شده می‌تواند حداقل ۲۳۳ میلیون دلار ضرر مالی به سامسونگ وارد کند. به‌گفته‌ی بازپرسان کره‌ای، ۶ فرد دیگر با مدیر سابق سامسونگ همکاری کرده‌اند. سامسونگ به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی پاسخ نداده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: