جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 خرداد 1402     
وزارت خارجه رومانی عذرخواهی کرد

 وزارت امور خارجه رومانی سفیرش در کنیا را به دلیل اظهارات نژادپرستانه‌ علیه آفریقایی‌ها فراخواند و عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دراگوس ویورل تیگاو» سفیر رومانی در کنیا طی جلسه‌ سازمان ملل در نایروبی در تاریخ ۲۶ آوریل هنگامی که یک میمون در پشت پنجره اتاق کنفرانس ظاهر شد، گفت: «گروه کشورهای آفریقایی به ما ملحق شد!»
 
چول آجانگ‌اُ، سفیر سودان جنوبی در کنیا که دیپلمات‌های آفریقایی در نایروبی را رهبری می‌کند، اظهار کرد: گروه کشورهای آفریقایی مایل است این سخنان توهین‌آمیز، نژادپرستانه و تحقیرآمیز را به سخت‌ترین روش ممکن محکوم کند.
 
وزارت امور خارجه رومانی روز شنبه اعلام کرد که به تازگی از این اتفاق مطلع شده و پس از آن روند فراخواندن سفیرش را آغاز کرده است.
 
این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: ما عمیقا از این وضعیت متاسفیم و از تمام کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، عذرخواهی می‌کنیم. نظرات و رفتارهای نژادپرستانه قطعا غیرقابل قبول هستند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: تیگاو معذرت خواهی خود از جمله عذرخواهی کتبی‌اش را ارائه داد. وزارت امور خارجه رومانی امیدوار است که این اتفاق روابط با کشورهای قاره آفریقا را تحت تاثیر قرار ندهد.
 
طبق گزارش روزنامه کنیا تحت عنوان "دِ دیلی نیشن"، ۲۱ نماینده – ۸ نماینده به صورت حضوری و ۱۳ نماینده به صورت آنلاین – در این نشست شرکت کرده بودند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: