جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 خرداد 1402     
اعلام نتیجه نشست گروه‌های فلسطینی در مصر

 منابع فلسطینی برخی نتایج تحرکات مصر برای تثبیت آتش‌بس در نوار غزه و ممانعت از تشدید درگیری‌ها را فاش کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند: قاهره از هیچ تلاشی برای بستن پرونده غزه و ممانعت از وقوع جنگ جدید دریغ نکرد اما تا به این لحظه تلاش‌هایش منجر به توافق جدی درباره آتش‌بس نشده است و آنچه اتفاق می‌افتد صرفا یک تمدید موقت بوده است.
 
این منابع تأکید کردند: دیدارهای فرماندهی دستگاه اطلاعات مصر با رهبران حماس و جهاد اسلامی در قاهره درباره پرونده‌های مهم و حساس بود اما درباره رسیدن به یک ساختار توافق واضح نتیجه‌ای نداشت و دلیل آن طرف اسرائیل و اقدامات تحریک آمیز آن است. هیئتی از دستگاه اطلاعات مصر اخیرا به اسرائیل سفر و دیدارهایی با مسئولان آنجا داشت و پرونده‌های آتش‌بس و غزه و نتایج مذاکرات با رهبران گروه‌های فلسطینی را بررسی کرد.
 
به گفته این منابع رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال جنگ علیه غزه است و هیچ وعده‌ واضحی به طرف مصری درباره عدم ورود به جنگ نداد بلکه تأکید کرد که ارتش این رژیم به هرگونه حمله یا اقدامی از سوی مقاومت پاسخ داده و آماده جنگ طولانی با گروه‌های غزه است.
 
هیئت‌های حماس و جهاد اسلامی در نشست‌هایشان در مصر درباره آتش‌بس و بهبود وضعیت زندگی در غزه صحبت کرده و بر پایبندی به وحدت جبهه‌ها تأکید کردند.
 
قرار است نشست دیگری میان رهبران حماس و جهاد اسلامی در بیروت برگزار شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: