جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 خرداد 1402     
حزب‌الله لبنان: آمریکا پشت حمایت از «ازعور» است

 یک منبع وابسته به حزب‌الله لبنان در سخنانی فاش کرد که نامزد اپوزیسیون لبنان مورد حمایت آمریکا است.

به گزارش ایسنا، این منبع وابسته به حزب الله لبنان در گفت‌وگو با روزنامه الدیار گفت: آمریکا پشت صف سیاسی تشکیل شده توسط سمیر جعجع، رئیس حزب «القوات اللبنانیه»، جبران باسیل،‌ رئیس جریان آزاد ملی لبنان و ولید جنبلاط برای حمایت از جهاد ازعور به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری است.
 
این منبع تصریح کرد: اگر تصمیم آمریکا نبود، همه اینها اتفاق نمی‌افتاد و همچنین آمریکا برای خنثی کردن نقش فرانسه و عربستان در لبنان تلاش کرده است.
 
وی افزود: این تصمیم آمریکا به معنای اولویت دادن به یک حزب در مقابل حزب دیگر است و حزب الله نمی‌تواند چنین چیزی را بپذیرد، جهاد ازعور کاندیدای مانور و چالش است و موفق نخواهد شد.
 
در همین راستا،‌ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز اظهار کرد: در مواجهه با بحران‌های انباشته کشور، صحنه باید شاهد مرحله نجات باشد و نه کودتا علیه موازنه‌های حساس داخلی.
 
وی افزود: لبنان به همگرایی‌ ملی نیاز دارد که آن را از فروپاشی نجات داده و از فتنه حفظ کند.
 
قاووق ادامه داد: صف‌بندی‌های جدید در پرونده ریاست‌جمهوری موید دغدغه‌های ملی و نیات پنهان ماست و مسؤولیت ملی ما را موظف می‌کند که راه فتنه را ببندیم.
 
وی همچنین تاکید کرد: در پیش گرفتن گفت‌وگوی بی قید و شرط از سوی حزب‌الله، چه در سطح شرکت کنندگان و چه در سطح نامزدها، یک موضع جدی است نه یک مانور سیاسی یا رسانه‌ای.
 
اخیرا ۳۲ نماینده از احزاب مخالف و حزب تغییر در لبنان حمایت خود را از نامزدی "جهاد ازعور"، وزیر دارایی پیشین این کشور برای ریاست جمهوری اعلام کردند.
 
پیشتر نیز حزب‌الله و جنبش امل به رهبری نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان حمایت خود را از سلیمان فرنجیه، رهبر جریان المرده به عنوان نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان اعلام کرده بودند.
 
رئیس پارلمان لبنان ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) را تاریخ جلسه جدید پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: