شهردار تبریز با بیان اینکه جامعه نیاز به اخبار خوب و امیدوارکننده دارد، گفت: لازمه توفیق در موضوعات شهری و کاهش آسیبهای اجتماعی تغییر نگاه و دیدگاه نسبت به این مسائل روزمره است.
یعقوب هوشیار در آیین گرامیداشت روز روابط عمومی که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان ستادی، مدیران و کارکنان واحدهای روابط عمومی مناطق، سازمانها و شرکتهای تابعه در شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: جنس خدمات شهرداری تبریز مقدس و نسبت به سایر دستگاههای اجرایی متفاوت است که بدون ریا و تظاهر در تمام ساعات شبانهروز ارائه میشود.
وی افزود: از لحاظ آماری خدمات شهرداری تبریز نسبت به سایر دستگاهها قابل مقایسه نیست ولی با نقطه ایدهآل آن فاصله داریم که باید بسترهای ایدهآل را فراهم کنیم.
وی با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری از خدمات محوری به رویکرد اجتماعی، اعلام کرد: نگاه ما تغییر ریل حرکت شهرداری از نهادی خدماتی به سمت کارکردهای اجتماعی است و گذر زمان، خدمات ارائه شده به شهر و شهروندان را در محک ارزیابی قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: مطابق راهبردهای ارائه شده به شورای اسلامی شهر حرکت کرده و نمایندگان مردم در پارلمان محلی نیز با این سیاست همراه شهرداری هستند.
هوشیار با اشاره به ضرورت تغییر دیدگاه در موضوعات شهری و آسیبهای اجتماعی نیز گفت: حذف نمکپاشی همت بزرگی توسط مردم و شهرداری تبریز بوده و فرهنگسازی روابط عمومی و رسانهها در این حوزه توفیق بزرگی بود چرا که موجب همراهی مردم با مدیریت شهری شد.
وی ضمن قدردانی از نقش مثبت و ممتاز رسانههای محلی و همچنین سرپرستی رسانههای سراسری در استان در تحقق برنامههای پیشبینی شده مدیریت شهری، اضافه کرد: با تغییر دیدگاه در بحث هوای پاک و ترافیک و با بهرهمندی از دانش شرکتهای دانشبنیان و دانشگاههای تبریز همانند حذف ۵۰ هزار تن نمک از سطح معابر شهر، آلودگی هوا را کاهش میدهیم.
هوشیار با بیان اینکه تغییر دیدگاه تنها در گرو بحث شفافیت و ارائه اطلاعات درست و صحیح و روشن به مردم اتفاق میافتد، گفت: هر چقدر به سمت شفاف سازی در حوزههای سلامت و شایسته سالاری حرکت کنیم، نتایج بهترین خواهیم گرفت که یکی از تکالیف اعضای شورا نیز همین مورد است .
وی با اشاره به عدم شکایت از رسانهها از ابتدای مدیریت فعلی شهرداری تبریز، گفت: روابط عمومیها باید از ارائه آمار و ارقام اغراق آمیز و بزرگنمایی مسائل پرهیز کنند.
شهردار تبریز در پایان ضمن اشاره به نیاز جامعه به انتشار اخبار خوب و امیدوارکننده با بیان اینکه این موضوع به معنی عدم انتقاد رسانهها از مدیران و مسئولان نیست، گفت: مدیریت شهری در یک سال اخیر به همت مدیران روابط عمومی در تولید اخبار امیدبخش موفق عمل کرده و این روش باید تداوم داشته باشد.
روابط عمومی قلب تپنده شورا و شهرداری است
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه موفقیت طرح ابتکاری محلول پاشی مدیون اقناع افکار شهروندان توسط روابط عمومی است، گفت: روابط عمومی قلب تپنده شهرداری است.
حجت الاسلام رسول برگی اظهار کرد: از زحمات شبانه روزی کارکنان واحدهای روابط عمومی در شورا و شهرداری تشکر میکنیم چرا که روابط عمومیها پل ارتباطی موثری بین مردم و مسئولان شهری هستند.
وی با بیان اینکه عصر حاضر موسوم به عصر تبادل ارتباطات است، افزود: اثرگذاری روابط عمومی در بهبود خدمات رسانی و عمل به رسالت سازمانی قابل انکار نیست. از روابط عمومی در جهان به عنوان هنر هشتم یاد میشود چرا که این کار دقت و ظرافت خاص خود را میطلبد.
وی با بیان اینکه موفقیت طرح ابتکاری محلول پاشی مدیون اقناع افکار شهروندان توسط روابط عمومی است، تصریح کرد: سالیان متمادی در کلانشهر تبریز نمک پاشی بدون توجه به آثار مخرب زیست محیطی تداوم داشت که با همت مدیریت شهری فعلی و به موقع عمل کردن روابط عمومیها این عادت مخرب ترک شد.
برگی گفت: روابط عمومی قلب تپنده مجموعه شورا و شهرداری است چرا که مطالبات مردم را به مسئولان و عملکردهای مسئولان را به مردم انتقال میکند. در یک سال اخیر عملکرد مدیریت شهری با تولید محتوا در اختیار افکار عمومی قرار گرفت.
وی افزود: با تدبیر شهردار تبریز افتتاح پروژهها با ترک تشریفات انجام میشود بر همین اساس انعکاس جزئیات فعالیتهای مجموعه شهرداری بر عهده روابط عمومی است که در طول یک سال گذشته این وظیفه به خوبی انجام شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در این مراسم از جمعی از مدیران روابط عمومی معاونتها، مناطق، سازمانها و شرکتهای تابعه و همچنین مدیران و کارکنان اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز تجلیل به عمل آمد.