جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 فروردين 1402     
چین قصد به کارگیری پهپادهای مافوق صوت را دارد

 بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست آمریکا، در یک سند افشا شده با مضمون ارزیابی‌های نظامی آمریکا ادعا شده، ارتش چین احتمالا به زودی یک پهپاد جاسوسی با قابلیت پرواز در ارتفاع بالا را که قادر به پرواز با سرعت دست کم سه برابر سرعت صوت است، به خدمت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، این روزنامه به یک سند محرمانه آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی استناد کرده است.
 
خبرگزاری رویترز نوشت، در این سند که این خبرگزاری قادر به تایید و راستی آزمایی مستقل آن نشده، تصاویر ماهواره‌ای به تاریخ 9 اوت وجود دارند که در آنها دو فروند پهپاد شناسایی WZ-8 در یک پایگاه هوایی در شرق چین در فاصله 560 کیلومتری شانگهای به چشم می‌خورد.
 
به نوشته واشنگتن پست، مقام های آمریکایی در این سند ارزیابی کرده‌اند که ارتش آزادیبخش خلق چین "به طور تقریبا مسلم" اولین واحد پهپادی خود در این پایگاه که تحت نظر فرماندهی حوزه شرقی این ارتش است را تشکیل داده است.
 
این شاخه ارتش چین طبق این گزارش ضابط ادعاهای حاکمیتی چین بر تایوان است.
 
به نوشته رویترز وزارت دفاع آمریکا به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ نداد و دولت چین نیز برای این منظور در دسترس نبود.
 
روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد، این این ارزیابی ها را از مجموعه اسناد محرمانه اطلاعاتی آمریکا که در پیام رسان دیسکورد از سوی یک عضو گارد ملی هوایی ماساچوست این کشور افشا شد به دست آورده است.
 
این عضو گارد ملی هوایی آمریکا به نام جک تشیرا چند روز قبل توسط مقامات اف.بی.آی دستگیر شد.
 
این افشاگری‌ها نخستین بار اوایل ماه جاری میلادی منتشر شده و واشنگتن را با چالش از بابت آسیبها و تبعاتی که ممکن است در پی داشته باشند درگیر کردند.
 
این اتفاق با فاش کردن ابعادی از جاسوسی های آمریکا از متحدانش و آسیب پذیری‌های ارتش اوکراین باعث شرمساری واشنگتن شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: