جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 فروردين 1402     
آغاز اعتصاب هزاران تن از کارمندان بخش دولتی کانادا

 بالغ بر ۱۵۵ هزار تن از کارمندان فدرال دولت کانادا از جمله ۳۵ هزار کارمند سازمان مالیات این کشور از شامگاه سه‌شنبه اعتصابی را که اتحادیه آنها یکی از بزرگترین اعتصابات تاریخ کانادا خوانده، شروع کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه العربیه، اتحادیه موسوم به ائتلاف خدمت دولتی در کانادا اعلام کرد، فراخوان این اعتصاب بعد از آنکه مذاکرات با دولت برای حصول توافق شکست خورد، صادر شد. این اعتصاب قرار است در بیش از ۲۵۰ محل اجرایی شود.
 
این اعتصاب در حالی قرار است شامل سازمان درآمد کانادا شود که این سازمان قرار است اظهارنامه‌های مالیاتی را دریافت کند.
 
کریس آیلوارد، رئیس این اتحادیه صنفی کانادا گفت، در تمام مدت اعتصاب تیم‌های چانه‌زنی در میز مذاکره باقی می‌مانند.
 
از سوی دیگر نهاد "هیات خزانه‌داری" دولت فدرال کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "دولت کانادا هر آنچه که می‌توانسته برای انعقاد یک توافق و جلوگیری از اختلال در خدماتی که کانادایی‌ها به آنها متکی هستند، انجام داده است. با وجود ادامه تحرکات دو طرف برای چانه‌زنی بر سر برخی مسائل مهم در پای میز مذاکره، ائتلاف خدمت دولتی کانادا تصمیم گرفته تا به برنامه اجرای یک اعتصاب سراسری کشوری عمل کند."
 
یکی از مسائل اصلی این مذاکرات موضوع افزایش دستمزد است.
 
هیات خزانه‌داری دولت کانادا اعلام کرد، به این اتحادیه صنفی پیشنهاد افزایش ۹ درصدی حقوق برای مدت سه سال را به توصیه کمیسیون منفعت عمومی این کشور مطرح کرده است.
 
اما این اتحادیه اصرار کرده که در سه سال آینده هر سال ۴.۵ درصد حقوق‌ها افزایش یابند و استدلال کرد که این افزایش حقوق برای جبران هزینه‌های تورم لازم است. همچنین این اتحادیه چند مساله دیگر شامل افزایش محدودیت بر کار قراردادی، افزایش آموزش‌های ضد نژادپرستی و تمهیدات دورکاری را هم روی میز مذاکره قرار داده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: