جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 30 فروردين 1402     
کره شمالی به‌زودی «ماهواره تجسسی» پرتاب می‌کند

 خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش داد، رهبر کره شمالی گفته است که پیونگ‌یانگ ساخت اولین ماهواره تجسسی نظامی خود را تکمیل کرده و به مقامات دستور داده تا آماده‌سازی‌های نهایی برای پرتاب آن را انجام دهند.

 
به گزارش ایسنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارش خود نوشت: کره شمالی وعده داده است تا آماده‌سازی‌های مربوط به پرتاب ماهواره تجسسی نظامی کشورش را تا پایان ماه جاری میلادی تکمیل کند.

کره شمالی به‌زودی «ماهواره تجسسی» پرتاب می‌کند
 
همچنین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد که پرتاب ماهواره تجسسی "کار بسیار مهمی" برای تقویت بازدارندگی جنگی کره شمالی و افزایش توانایی‌ و قابلیت‌های اطلاعاتی این کشور علیه برنامه‌های کره جنوبی و آمریکا است.
 
طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم جونگ اون طبق برنامه‌ها و عده‌های پیشین خود قصد دارد این ماهواره تجسسی را به زودی پرتاب کند.
 
پیونگ‌یانگ پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد کره شمالی را در مسائل مربوط به فضا به کشوری پیشرفته تبدیل کند. در دسامبر سال گذشته، این کشور تاکید کرد که "مرحله پایانی مهم" آزمایش‌ها را جهت پرتاب یک ماهواره تجسسی نظامی در مدار انجام داده است.
 
کیم جونگ اون در پایان تصریح کرد: داشتن چنین ماهواره‌ای یک وظیفه اصلی برای تقویت نیروهای مسلح جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK) است و آن را نه می‌توان از دست داد و نه می‌شود تغییر داد. این اقدام برای دفاع از حاکمیت کشورمان و همچنین حق دفاع از خود ضروری و حیاتی است و همچنین برای افزایش امنیت شبه جزیره کره الزامی می‌باشد و می‌توان با تهدیدات بلند مدت مقابله کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: