جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 فروردين 1402     
موتورسواران متخلف به پارکینگ منتقل می‌شوند

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اقدامات پلیسی جهت ساماندهی موتورسواران ادامه دار بوده و در دستور کار پلیس راهور قرار دارد.

سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه پلیس راهور رفتار مجرمانه موتورسواران را بر نمی‌تابد و موتورسواران متخلف به پارکینگ منتقل می‌شوند افزود: تا پایان سال گذشته در قالب ساماندهی موتورسیکلت سواران و انضباط بخشی به تردد آنها، طرح‌های متفاوتی انجام شده است که یکی از آن‌ها طرح موتوریار بود که در این طرح، نزدیک به ۳۰۰ هزار موتورسوار متخلف که قاعدتا باید موتورسیکلت آن‌ها به پارکینگ منتقل می‌شد با توجه به همکاری‌های خوبی که با پلیس انجام دادند در این طرح آموزش دیدند و به پارکینگ منتقل نشدند.
 
وی گفت:، اما از ابتدای سال و در ادامه سال گذشته، موتورسیکلت سوارانی که تخلفات آنان جنبه مجرمانه پیدا می‌کند، مانند اینکه پلاک موتورسیکلت را دستکاری و یا پوشش پلاک داده و همچنین فاقد پلاک می‌باشند، موتورسیکلت آنان با کفی به پارکینگ منتقل می‌شود و تخلفات فاقد و مخدوشی پلاک به صورت جد برخورد خواهد شد.
 
سردار حمیدی افزود:، ولی همچنان طرح موتوریار برای راکبینی که تخلفاتشان کمتر است و بیشتر قوانین را رعایت می‌کنند، برقرار است و موتورسیکلت آنان به پارکینگ منتقل نخواهد شد.
 
وی گفت: سایر تخلفات نیز در قالب طرح موتور یار توسط پلیس راهور اجرا خواهد شد و این طرح برای نظم بخشی به تردد‌های موتورسواران انجام می‌پذرد و راکبین متخلف یکی دو ساعت در کنار همکاران بنده حضور خواهند داشت و در قالب طرح موتوریار با پلیس تعامل می‌نمایند.
 
سردار حمیدی گفت: راکبین موتورسیکلتی که تعامل کمتری با پلیس راهور دارند و اعمال آنان مجرمانه است با هماهنگی‌های بعمل آمده به پارکینگ منتقل خواهد شد و این طرح احتمالا اثرگذار خواهد بود و انتظار می‌رود تخلفات موتورسواران مانند دوره‌های گذشته کاهش یابد.
 
وی بیان داشت: در سال گذشته و در بحث تصادفات فوتی به صورت میانگین ۴۵-۴۶ درصد حوادث ما مربوط به موتورسواران می‌باشد که به لطف خدا تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران ما در سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اما این کافی نیست و با هدف اصلی که انضباط بخشی به تردد موتورسواران است فاصله داریم و تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار داده ایم.
 
رییس پلیس راهور تهران بزرگ یکی از دلایل تخلفات موتروسواران را بحث فرهنگی می‌داند و می‌گوید بخش عمده‌ای از این تخلفات به بحث فرهنگی باز می‌گردد و بخش زیادی نیز آن اقدامات زیر ساختی است که هنوز درست نشده است.
 
وی افزود: خود فیزیک موتورسیکلت و مالکیت و هویتی که ندارند و بازدارندگی که باید باعث کاهش جرایم باشد، همه و همه دست به دست هم داده است تا اینکه این وضعیت از موتورسیکلت را اکنون شاهد هستید، ولی یکی از اقدامات اثرگذار در این حوزه اقدامات پلیسی بوده که در دستور کار پلیس راهور می‌باشد و ادامه دار خواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: