جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 24 فروردين 1402     
این استان‌ها منتظر بارش شدید باران و تگرگ باشند

 ایرنا: سازمان هواشناسی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز و برای بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد.

براساس اعلام این سازمان امروز (پنجشنبه) سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط ریزش تگرگ می‌شود.
 
این استان‌ها منتظر بارش شدید باران و تگرگ باشند
 
همچنین در سواحل شمالی کشور به‌ویژه در غرب سواحل، افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
برپایه این گزارش، شدت بارش در شمال چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و ارتفاعات البرز مرکزی است. در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.
 
وزش باد در بیشتر مناطق کشور طی امروز پدیده غالب است که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.
 
فردا (جمعه) در برخی مناطق غرب کشور، شمال غرب، برخی نقاط سواحل دریای خزر به‌ویژه مازندران و گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش و وزش باد رخ می‌دهد.
 
در این روز کاهش محسوس دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد و از ظهر شنبه در این مناطق، روند تدریجی افزایش دما شکل می‌گیرد.
 
از ظهر پنجشنبه و جمعه، نفوذ توده گرد و خاکی که در کشور عراق شکل گرفته به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست. روز دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل شاهل وزش باد شدید و گرد وخاک خواهیم بود.
 
شنبه نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم می‌شود. به‌تدریج در شب با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر، افزایش ابر و بارش در گیلان آغاز می‌شود.
 
یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پیش‌بینی می شود. دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات جنوب کرمان بارش رخ می‌دهد و بقیه مناطق کشور جوی آرام برقرار است.
 
بر اساس این گزارش، پنجشنبه غرب خلیج فارس مواج است. از بعدازظهر جمعه و در روز شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود. پنجشنبه و جمعه دریای خزر نسبتا متلاطم است و یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود.
 
گفتنی است که بارش های سیل آسا در برخی نقاط کشور به ویژه در مناطق مختلف استان لرستان باعث بروز خساراتی شده است.  خرم رود در خرم آبااد مرکز این استان طعیان کرده و یک خانه نیز در این شهر تخریب شده. در دیگر نقاط استان نیز شماری از روستاها تخلیه شده اند و جاده های روستایی بسته شده.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: