جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 فروردين 1402     
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد
لزوم تمدید مجوز زیست‌محیطی طرح طبیعت‌گردی آشوراده

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به موضوع مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله در قالب طرح جامع تاکید کرد.

 جلسه بررسی وضعیت، مشکلات و نحوه اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در پناهگاه حیات وحش میانکاله با حضور علی سلاجقه - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست - معاونان این سازمان، استانداران استان‌های گلستان و مازندران، مدیران کل حفاظت محیط زیست این دو استان و برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
 
در این جلسه، پس از بیان آخرین وضعیت اجرای این طرح و موانع و مشکلات پیش روی آن توسط اعضای حاضر در جلسه، سلاجقه با اشاره به صدور مجوز قبلی طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده بر لزوم تمدید مجوز زیست‌محیطی این طرح بدون بارگذاری سنگین و هرگونه ساخت و ساز در اراضی ملی تاکید کرد و گفت: این طرح یک طرح ملی است و نباید در خصوص آن به تفکیک استانی سخن گفت. 
 
وی افزود: موضوع مدیریت یکپارچه جزیره آشوراده و تالاب میانکاله می‌بایست در قالب طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و مدیران کل استان‌های گلستان و مازندران بر اساس دستورالعمل‌های سازمان و رعایت شاخص های زیست محیطی عمل کنند.
 
معاون رییس جمهوری خواستار رفع سریع موانع از جمله تکمیل مجوز کمیته طبیعت‌گردی و تعیین تکلیف مجری ذیصلاح طرح طبیعت‌گردی گسترده در آشوراده شد.
 
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به عملکرد صندوق ملی محیط زیست تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست می‌بایست طرح‌های محیط زیستی در استان‌های مختلف را حمایت کند و ظرفیت‌های خوبی برای ورود به این طرح دارد.
 
سلاجقه در پایان گفت: در طرح طبیعت‌گردی، اصل مسلم حفظ تالاب میانکاله و خلیج گرگان است که سرمایه ملی به حساب می آیند و اگر خدای ناکرده از بین بروند، این طرح و همه طرح‌های مشابه موضوعیت نخواهند داشت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: