جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 فروردين 1402     
روسیه سامانه دفاع هوایی خود را تقویت می‌کند

 تهران-ایرنا- معاون فرمانده کل نیروهای هوافضای روسیه گفت: مسکو پس از کسب تجارب جدید در جنگ اوکراین، نیروهای پدافند هوایی خود را نوسازی و آن را برای مقابله با عضویت فنلاند در ائتلاف نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تقویت می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آندری دِمین روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه رِد استار چاپ مسکو، اظهار داشت: روسیه بیش از ۵۰ ایستگاه راداری متحرک را به سامانه دفاع هوایی خود اضافه کرده و هواپیماهای کنترل و هشدار اولیه A-۵۰ به صورت ۲۴ ساعته در حال گشت زنی هستند.
 
معاون فرمانده کل نیروهای هوافضای روسیه گفت: این در حالی است که تاسیسات موشکی و ضد هوایی در مجاورت اوکراین تقویت شده اند.
 
دمین با بیان اینکه نیروهای دفاع هوایی در مواجهه با حملات اوکراین با چالش های متعددی مواجه هستند، گفت: در مناطقی از خاک اوکراین که تحت کنترل روسیه است یگان های پدافند هوایی برای دفاع از تاسیسات کلیدی مستقر شده اند و در عین حال مسکو تولید سامانه های ضد پهپادی RLK-MC را افزایش داده است.
 
وی به روزنامه وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت: اصلاحات «بی تردید برنامه ریزی شده اند و اجرا خواهند شد، تغییرات آتی به منظور توسعه نیروهای مسلح انجام می شود و هدف از آن تقویت سامانه دفاع هوایی فدراسیون روسیه است».
 
دمین خاطرنشان کرد: روسیه سامانه دفاعی خود را بعد از ملحق شدن فنلاند (که دارای یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه است) به ناتو تقویت خواهد کرد.
 
معاون فرمانده کل نیروهای هوافضای روسیه گفت: در این شرایط، نیروهای پدافند هوایی روسیه در حال بررسی مسائل حفاظت از مرزهای شمال غرب کشور با توجه به افزایش سطح تهدید است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: