جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 فروردين 1402     
جمهوری چک، روسیه و چین را «تهدید» می‌داند

 وزارت دفاع جمهوری چک اعلام کرد، این کشور قصد دارد روسیه و چین را در فهرست تهدیدات ادعایی علیه امنیت خود قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی پرنسا لاتینا، یک منبع خبری وابسته به وزارت دفاع جمهوری چک بیان داشت، این کشور، روسیه و چین را در ضمن تداوم مخالفت آنها با کارزار غربی‌ها در رده تهدیدات ادعایی علیه امنیت خود قرار خواهد داد.
 
قدرت‌های غربی تحت رهبری آمریکا پس از رد پیشنهادات کرملین برای تضمین یک فضای منطقه‌ای امن در اروپا، چندین سال است که روی مفهوم خطر ادعایی روسیه مانور می‌دهند.
 
از سوی دیگر واشنگتن نیز اخیرا خواستار گنجاندن چین در فهرست تهدیدات ادعایی علیه خود شده و به گفته تحلیلگران در حال حاضر در تلاش برای اعلام این کشور به عنوان دشمن قدرت‌های غربی است.
 
رسانه "رادیو پراگ اینترنشنال" گزارش داد، جان جایرز، یک نماینده وزارت دفاع جمهوری چک اظهار کرد، این کشور در سیاست‌های جدید مربوط به استراتژی دفاعی و امنیتی خود به صورت مستقیم به روسیه و چین خواهد پرداخت.
 
این مقام جمهوری چک خاطر نشان کرد، در اسناد رسمی این کشور درباره برخی کشورها، بی‌ثباتی منطقه‌ای و درگیری‌ها در منطقه یورو آتلانتیک صحبت شده است.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیرا در اظهاراتی تلاش غربی‌ها برای تبدیل ائتلاف ناتو به یک ژاندارم نظامی با اختیار حضور و قدرت عمل در سراسر دنیا را محکوم کرد.
 
ائتلاف ناتو اواخر سال ۲۰۲۱ چند طرح پیشنهادی روسیه با هدف رسیدگی به نگرانی‌هایش در خصوص پیشروی این بلوک به سمت شرق و افزایش حضور نظامی آن در کشورهای هم مرز با خود از جمله استقرار سامانه‌های ضد موشکی در جمهوری چک را رد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: