جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 فروردين 1402     
عربستان ۱۳ اسیر یمنی را آزاد کرد

 رئیس کمیته امور اسرای انصارالله یمن با اشاره به آمادگی عربستان برای آزاد کردن ۱۳ اسیر و بازداشتی ابراز امیدواری کرد که این اقدام مقدمه‌ای برای اجرای قرارداد توافق شده باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، عبد القادر المرتضی، رئیس کمیته امور اسرای جنبش انصارالله یمن در توییتی فاش کرد که روز شنبه ۱۳ اسیر و بازداشتی آزاد شده از سوی مقامات سعودی در مقابل یک اسیر عربستانی آزاد شده و در فرودگاه بین‌المللی صنعاء تحویل گرفته شدند.
 
المرتضی در پیامی توییتری نوشت: امیدواریم که این اقدام مقدمه‌ای برای اجرای قرارداد توافق شده در اواخر این هفته باشد.
 
رئیس کمیته امور اسرای جنبش انصارالله یمن روز جمعه در توییتی اعلام کرد که "کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به ما اطلاع داد که آغاز اجرای قرارداد تبادل اسرا سه روز از تاریخ تعیین شده به تاخیر افتاده و دلیل آن هم آماده نبودن طرف مارب برای اجرای قرارداد است."
 
او توییت کرد، این ابلاغیه به منزله مانع‌تراشی آشکاری در مسیر توافق و شانه خالی کردن از تعهدات از سوی تمامی طرف‌هاست و سازمان ملل باید آنها را تحت فشار قرار دهد تا از این اقدامات غیرمسؤولانه و غیرانسانی دست بردارند.
 
همزمان با انتشار اطلاعیه امروز، یک هیات بلندپایه عمانی همراه با محمد عبد السلام، رئیس هیات صنعاء جهت تکمیل روند مذاکرات آتش‌بس پس از افزایش بندها و شروط آن وارد یمن شد.
 
برخی منابع شبکه خبری المیادین اعلام کردند که سفر هیات عمانی شرایط را برای ورود هیات سعودی به ریاست محمد آل جابر، سفیر عربستان به صنعا برای گفت‌وگو با انصارالله و توافق درباره تمدید آتش‌بس فراهم می‌کند.
 
عبد السلام خواسته‌های صنعاء از جمله توقف جنگ، لغو کامل محاصره، پرداخت حقوق‌ها از منبع درآمدهای نفت و گاز، خروج نیروهای بیگانه از یمن، پرداخت خسارت‌ها و بازسازی را خواستار شد.
 
رئیس هیات مذاکره‌کننده صنعاء در ادامه نیز گفت: صنعاء پرونده اسرا را دنبال خواهد کرد تا متوقف نشود، همانگونه که به تازگی رخ داد و تعهداتی داده شده که این عملیات در ماه رمضان انجام شود.
 
طرف‌های یمنی چند هفته قبل در پایتخت سوئیس توافق تبادل اسرا و بازداشتی‌ها را امضا کردند که شامل ۸۸۰ اسیر از دو طرف شامل سربازان عربستانی و سودانی و فرماندهان نظامی بود.
 
در همین راستا، المرتضی از توافق برای اجرای قرارداد تبادل اسرا شامل ۷۰۶ تن از اسرای انصارالله یمن در مقابل ۱۸۱ تن از اسرای دشمن شامل سربازان سعودی و سودانی خبر داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: