جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 فروردين 1402     
آمریکا خواستار «خویشتنداری» چین شد

 به دنبال آغار رزمایش‌های نظامی چند روزه چین در اطراف تایوان، وزارت خارجه آمریکا خواستار "خویشتنداری" شد و از پکن خواست تا موجب "تشدید تنش‌ها" نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری "لایو مینت"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور آماده است تا به تعهدات امنیتی خود در این منطقه عمل کند و مطمئن است که منابع کافی برای ایجاد صلح و ثبات را دارد.
 
ایالات متحده مدت‌هاست که با تایوان، جزیره‌ای که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند، روابط نظامی دارد اما با این حال آمریکا هنوز مشخص نکرده که آیا به لحاظ نظامی از تایوان دفاع خواهد کرد یا خیر.
 
آمریکا براساس معاهده‌ای، نسبت به محافظت از متحدانش در منطقه به خصوص ژاپن "متعهد" است. در عین حال چین رزمایش‌های نظامی اخیر خود را به عنوان "سوت هشدار" برای تایوان تلقی کرد؛ جزیره‌ای که رئیس‌جمهور آن اخیرا در سفری به آمریکا با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس دیدار کرد.
 
در این راستا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی برای چین وجود ندارد تا نسبت به این سفر بیش از اندازه واکنش نشان دهد.
 
مک‌کارتی نیز به نوبه خود گفت: به چین اجازه نخواهم داد که به بنده دیکته کند که کجا بروم و با چه افرادی دیدار کنم.
 
سخنگوی وزارت خارجه چین هم هفته گذشته ضمن محکوم کردن تماس‌های رسمی میان آمریکا و تایوان، از واشنگتن خواست تا ارتقاء این روابط را متوقف کند و در عین حال تاکید کرد که چین آماده است تا "اقدامات سخت و قاطعی" را برای دفاع از حاکمیت کشورش انجام دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: