جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 فروردين 1402     
اذعان تل‌آویو به انجام حملات در خاک سوریه

 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) صبح امروز یکشنبه اعلام کرد، صدای انفجارهایی در اطراف دمشق به گوش رسیده است. یک منبع نظامی سوری نیز در این رابطه گفت: سامانه‌های دفاع هوایی حمله رژیم صهیونیستی به نقاطی در منطقه جنوب را دفع کرده و برخی موشک‌های را منهدم کردند.

به گزارش ایسنا، این منبع نظامی سوری به سانا گفت، حدود ساعت پنج بامداد امروز، دشمن اسرائیلی دست به حمله‌ای هوایی به واسطه چندین موشک زد که از سمت جولان اشغالی سوریه شلیک شدند و برخی نقاط در جنوب را هدف گرفتند.
 
این منبع اضافه کرد، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توانستند موشک‌های دشمن را دفع و برخی را منهدم و ساقط کنند. به گفته این مقام، این حمله جدید برخی تلفات مالی داشته است.
 
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: جنگنده‌های اسرائیل به اهدافی در سوریه حمله کردند از جمله آنها مجتمع نظامی وابسته به تیپ چهارم و نیز رادارها و مواضع توپخانه‌ای ارتش سوریه بود. این حملات بعد از حمله پهپادی اسرائیل به سکوهای شلیک موشکی بود که از آنجا چندین گلوله خمپاره از داخل سوریه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود.
 
در بیانیه ارتش اشغالگر آمده است: «تمام این حملات در واکنش به شلیک گلوله‌های خمپاره از داخل خاک سوریه بود. دولت سوریه مسؤول اتفاقات داخل خاکش است و هرگز اجازه نخواهیم داد حاکمیت اسرائیل نقض شود.»
 
در این راستا آویخای ادرعی،‌ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد، نیروهای ارتش اسرائیل به حملات در داخل خاک سوریه ادامه می‌دهند.
 
آویخای اشاره کرد، این حمله در واکنش به عملیات شلیک موشک‌هایی از خاک سوریه در ساعات اولیه امروز بود.
 
سخنگوی ارتش اشغالگر فاش کرد، دو گلوله خمپاره از سه گلوله به خاک اسرائیل عبور کرد به طوریکه یکی از آنها در منطقه‌ای باز و دیگری توسط سامانه‌های پدافندی ما رهیگری شدند.
 
این سخنگو همچنین گفت، در حملات جدید اسرائیل به اهدافی در سوریه مجتمع نظامی وابسته به تیپ چهارم و نیز رادارها و مواضع توپخانه ارتش سوریه هدف قرار گرفت.
 
درساعات اولیه صبح امروز، ارتش اسرائیل حملاتی هوایی را به واسطه پهپادها و نیز حملات توپخانه‌ای انجام داد که مواضع شلیک سه موشک از سمت جولان اشغالی را هدف گرفتند.
 
بلندی‌های جولان اشغالی روز شنبه شاهد تنشی گسترده در سطح امنیتی بود به طوریکه شش موشک در دو حمله از خاک سوریه شلیک شدند که در جولان و خاک سوریه و اردن سقوط کردند.
 
در این راستا، یک منبع نظامی مسؤول در ارتش اردن از انفجار موشکی در هوا در منطقه وادی عقربا در استاد إربد در مرزهای مشترک با سوریه و سقوط ترکش‌های آن در منطقه خبر داد.
 
این منبع در فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن - ارتش عربی گفت، انفجار موشک در ساعت ۲۲:۲۵، رخ داد که ترکش‌هایش هیچ خسارت جانی و مالی نداشت.
 
این منبع افزود: تیم متخصص از نیروهای مهندسی سلطنتی برای اطلاع از جزئیات بیشتر در محل حادثه حاضر شدند.
 
بنا به گفته این منبع، نیروهای مسلح این کشور در نظارت بر هرگونه رخدادی در منطقه هوشیار و قاطع هستند.
 
این در حالی است که نیروهای مسلح از شهروندان اردنی خواسته درباره این حمله بدون مراجعه به منبع صحیح و رسمی شایعه‌پراکنی نکرده و باعث نگرانی مردم نشوند.
 
روز سه‌شنبه گذشته نیز جنگنده‌های اشغالگر در حمله‌ای هوایی دو منطقه اولی نظامی یعنی پایگاه دفاع هوایی سوریه در تل الصحن در حومه شرقی استان سویداء‌ و منطقه دومی یک کارگاه شیشه سازی در منطقه الکسوه در حومه جنوبی دمشق را هدف گرفتند که دو غیرنظامی کشته و خساراتی را به بار آورد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: