جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 فروردين 1402     
ابلاغ ضوابط استقرار واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی تا پایان فروردین

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رئیس سازمان محیط زیست ضمن تاکید بر ابلاغ ضوابط استقرار واحد‌ها تا پایان این ماه گفت: تمام سامانه‌های سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست تا پایان خرداد به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده باشند.

علی سلاجقه در اولین جلسه مدیران استانی سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ که به صورت برخط برگزار شد، از نهایی شدن شعار سال سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: باید در سال جاری تلاش کنیم که دستگاه‌های مختلف، تکالیف مصرح خود در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست را به نحو احسن اجرا کنند.  
 
اهم سخنان آقای سلاجقه در این جلسه بدین قرار است:
 
باتوجه به تاکید رئیس جمهور بر اینکه هر دستگاهی برنامه خود را برای مهار تورم و کمک به رشد تولید اعلام کند، برنامه های این سازمان عبارت است از: کاهش خسارات حیات وحش، جلوگیری از انقراض گونه‌های در معرض تهدید، ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینی، کاهش آلایندگی، مدیریت زیستگاه‌ها و ایفای نقش در مباحث مربوط به اقتصاد دریامحور .
 
سازمان حفاظت محیط زیست باید همانند دیگر دستگاه ها نقشه راه دانش بنیان کردن اقتصاد را در حوزه مسئولیت خود ظرف ۲۰ تا ۲۵ روز ارائه کند.
 
سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست در زمینه ارتقای بهره وری به الگوی همه دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.
سازمان حفاظت محیط زیست باید در خصوص پدیده‌های حدی و تصادفی پیش بینی‌های لازم را انجام دهد و خود را برای مدیریت این پدیده‌ها آماده کند.
 
باید از ظرفیت بانوان توانمند استان‌ها در جایگاه‌های مدیریتی ادارات کل استفاده شود.
 
ضوابط استقرار واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی تا پایان فروردین امسال باید ابلاغ شود.
 
بحث تغییر ساختار سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است و در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.
 
طرح‌های کلان سازمان حفاظت محیط زیست باید پیوست رسانه ای و آموزشی داشته باشند.
 
تمام سامانه‌های سازمان حفاظت محیط زیست می‌بایست تا پایان خرداد امسال به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده باشند و من در این زمینه هیچ عذری را نخواهم پذیرفت.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: