جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 فروردين 1402     
ماجرای نجات معجزه‌آسای یک جوان مینابی

 مهر: رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات جان جوان مینابی خبر داد.

میثم صالحی گفت: به دنبال نزاع و زور گیری توسط افراد شرور جوان ۲۵ ساله ای در تاریخ ۲۹ اسفند با شکایت از اصابت ضربه چاقو به بیمارستان انتقال یافت که با اقدام سریع و بموقع کادر درمان و همکاری دکتر یدالله رئیسی ماکیانی متخصص جراح عمومی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از مرگ حتمی نجات بافت.

ماجرای نجات معجزه‌آسای یک جوان مینابی
 
دکتر صالحی اظهار کرد: در بدو ورود، بیمار بدلیل شوک شدید ناشی از صدمات چاقو و خونریزی در اورژانس دچار ایست قلبی تنفسی شد که با اقدام فوری تحت نظر دکتر خدادادی متخصص طب اورژانس احیا گردید و بدون وقفه پس از اقدامات اورژانسی، ایجاد فشار خون و نبض قابل لمس به اتاق عمل منتقل شد.
 
وی بیان کرد: از آنجائی که برای بیمار پارگی شریانهای توراسیک و شریان اصلی ریوی راست تشخیص داده شد پس از احیا به فوریت برای بیمار جراحی توراکوتومی انجام و ترمیم شریانها و عروق صورت گرفت.
 
وی افزود: بیمار در حین جراحی یک بار دیگر دچار ایست قلبی شد که مجدداً احیا انجام و عمل جراحی ادامه یافت و پس از عمل جهت انجام مراقبهتای ویژه به بخش ای سی یو منتقل گردید و تحت نظر پزشک متخصص بی هوشی مقیم ICU و به مدت ۴ روز با کمک دستگاه تنفس مصنوعی درمان ادامه پیدا کرده و روز پنجم از دستگاه جدا و روز هفتم به بخش منتقل و سپس از بیمارستان ترخیص شد.
 
این متخصص ادامه داد: خونریزی بیمار تا جایی بود که در طول مدت درمان بیمار حدوداً ۱۰ کیسه خون، ۱۰ کیسه FFP و ۱۰ کیسه پلاکت در یافت کرد.
 
دکتر صالحی رئیس بیمارستان از تیم پزشکی و کادر درمان که در نجات جان بیمار که وظیفه ذاتی این قشر است نهایت همکاری را داشتند، قدر دانی کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: