جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 اسفند 1401     
آغاز رزمایش‌های مشترک فیلیپین و آمریکا

 ارتش فیلیپین و ایالات متحده رزمایش‌های مشترک سه هفته‌ای خود را با تمرکز بر تقویت توانایی این کشور جنوب ‌شرقی آسیا جهت «محافظت و دفاع از خاک خود در برابر تهدیدات خارجی» آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این رزمایش‌ها بلافاصله پس از تصمیم ماه گذشته فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین مبنی بر گسترش دسترسی آمریکا به پایگاه‌های نظامی فیلیپین برگزار شده است؛ اقدامی که خشم چین را به دنبال داشته زیرا فیلیپین به عنوان یک پایه در رقابت ژئوپلیتیکی میان این دو ابر قدرت (آمریکا و چین) تلقی می‌شود.
 
بیش از ۳۰۰۰ سرباز فیلیپینی و آمریکایی در این رزمایش سه‌هفته‌ای در «فورت ماگسایسای» بزرگ‌ترین پایگاه نظامی فیلیپین مشارکت می‌کنند و این رزمایش موسوم به "سالاکنیب" (به معنای "سپر") شامل رزمایش‌هایی با گلوله‌های واقعی است.
 
رومئو براونر، فرمانده ارتش فیلیپین در جمع خبرنگاران گفت: این سناریوها شامل دفاع از مجمع‌الجزایر فیلیپین در برابر تهاجم احتمالی خارجی‌ها خواهد بود. از آنجایی که این رزمایش‌ها توسط ارتش‌های دو کشور انجام می‌شوند، ما بر روی عملیات‌های دفاعی و دفاع هوایی متمرکز خواهیم شد.
 
چین این اقدام فیلیپین را بخشی از تلاش‌های آمریکا برای "محاصره کردن چین" دانست و در این راستا سخنگوی سفارت چین در مانیلا گفت: با انجام چنین کاری، آمریکا نه تنها به تنش‌ها دامن زده بلکه میان چین و فیلیپین نیز تفرقه ایجاد کرده و تلاش‌های مشترک کشورها را در این منطقه برای حفاظت از صلح و ثبات در دریای چین جنوبی مختل کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: