جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 اسفند 1401     
شهردار منطقه ۱۸ خبر داد
بهره برداری از ۴ کیلومتر نخست بزرگراه شهید بروجردی با رفع معارضین ملکی در سال آینده

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به پایین بودن سرانه ورزشی منطقه ۱۸ که در حدود نیم متر است، گفت: امیدواریم در ابتدای سال آینده شاهد افتتاح چهار کیلومتر نخست بزرگراه شهید بروجردی باشیم.

 محمد جواد خسروی در چهل و چهارمین پویش افتخار و امید که شامل افتتاح پروژه‌های ورزشی منطقه ۱۸ می‌شد، گفت: امروز اماکن ورزشی که در چند سال گذشته احداث آنها آغاز شده بود اما به دلایل مختلف به افتتاح نرسیده بود به بهره برداری رسید. منطقه ۱۸ دارای سرانه ورزشی بسیار پایینی است به شکلی که سرانه ورزشی منطقه نیم متر است و از استانداردهای شهر تهران کمتر است. این در حالیست که باید سرانه ورزشی منطقه ۱.۵ تا ۲.۵ متر باشد.
 
وی افزود: با افتتاح اماکن ورزشی امروز ۱۳ هزار متر مربع به مجموعه اماکن ورزشی در منطقه ۱۸ اضافه شد. همچنین سه محله منطقه که فاقد سرای محله بودند و کارهای فرهنگی در آنها کمتر انجام می‌شد امروز سراهای این محله‌ها در مرحله تجهیز است و به زودی در فاز دوم بهره برداری‌های منطقه در عید فطر به افتتاح خواهد رسید.
 
شهردار منطقه ۱۸ ادامه داد: دو زیرگذر یکی در ناحیه ۶ منطقه ۱۸ که در حقیقت مشکل شهرک دانش را مرتفع می‌کند در مرحله خط کشی قرار گرفته و تکمیل شده است. زیرگذر دیگر نیز پس از ۱۳ سال که رها شده بود امروز آماده شده و بلوار بهار را در منطقه از بن بست خارج می‌کند. این زیرگذرها نیز در فاز بعدی بهره برداری‌ها در منطقه قرار گرفتند.
 
خسروی با اشاره به وسعت ۹۰ کیلومتری منطقه ۱۸ و جمعیت ۴۶۰ هزار نفری این منطقه گفت: اتفاقات بسیار خوبی در سال جاری در منطقه رخ داده و تلاش می‌کنیم در سال آینده پروژه نیمه کاره‌ای در منطقه نداشته باشیم. کلینیک پزشکی منطقه نیز در سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
 
شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه پیشتر وعده داده شده بود که بزرگراه شهید بروجردی در فاز نخست چهار کیلومتر نخست آن در سال جاری به بهره برداری برسد، افزود: برای این پروژه مشکل معارضین ملکی داشتیم. این در حالی بود که برای رفع معارضین مشکل مالی نداشتیم و تمام هزینه‌ها برای این پروژه تأمین شده بود ولی مالکین کمک نکردند و مجبور شدیم که این موضوع را به ماده ۹ ارجاع کنیم. بر همین اساس امیدواریم در اوایل سال آینده این پروژه به نتیجه برسد و بهره برداری شود.
 
وی تأکید کرد: همه این اقدامات در سطح منطقه در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران بوده است. در مدیریت شهری جدید بسیاری از عقب ماندگی‌ها در این منطقه جبران و تلاش شد سرانه‌های منطقه بهبود پیدا کند تا از این طریق شاهد ارتقاء خدمت رسانی به شهروندان باشیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: