جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 اسفند 1401     
لی کیانگ نخست وزیر چین شد

 لی کیانگ، رئیس سابق حزب کمونیست شانگهای، امروز (شنبه) به عنوان نخست‌وزیر چین، مرد شماره ۲ این کشور، انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به این ترتیب متحد نزدیک رئیس‌جمهور شی جینپینگ مسئول احیای اقتصاد آسیب‌دیده در چین پس از سه سال مهار کرونا شد.
 
لی کیانگ با وظیفه احیای اقتصاد، نخست وزیر چین شد
 
لی ۶۳ ساله که به طور گسترده عملگرا و دوستدار تجارت است، با وظیفه احیای اقتصاد چین در مواجهه با موج‌های منفی جهانی و اعتماد ضعیف در میان مصرف کنندگان و بخش خصوصی مواجه است.
 
لی همزمان با افزایش تنش‌ها با غرب بر سر بسیاری از مسائل از جمله اقدامات ایالات متحده برای مسدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های کلیدی و بسیاری از شرکت‌های جهانی زنجیره‌های تامین روبرو است
 
این بوروکرات، جایگزین لی کچیانگ می شود که پس از دو دوره پنج ساله بازنشسته می شود و در طی آن نقش وی به طور پیوسته کاهش می‌یابد
 
به گفته تحلیلگران، لی کیانگ اولین نخست‌وزیر از زمان تأسیس جمهوری خلق است که هرگز قبلاً در دولت مرکزی خدمت نکرده است، به این معنی که ممکن است در ماه‌های اولیه کارش کمی مشکل باشد. ناظران رهبری گفتند، با این حال، روابط نزدیک لی با شی - لی بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷، زمانی که دومی دبیر حزب استانی استان ژجیانگ بود، رئیس دفتر شی بود - به او قدرت می‌دهد تا کارها را انجام دهد.
 
لی روز شنبه ۲۹۳۶ رای موافق، سه رای مخالف و ۸ رای ممتنع کنگره را برای نخست‌وزیری دریافت کرد. او روز دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ رسانه‌ها پس از پایان جلسه پارلمان، اولین حضور خود را از نزدیک در صحنه بین‌المللی تجربه خواهد داد.
 
اودر ماه اکتبر در مسیر نخست‌وزیری قرار گرفت، زمانی که در کنگره حزب کمونیست که دو بار در یک دهه برگزار می‌شد، به مقام شماره دو کمیته دائمی دفتر سیاسی منصوب شد. قرار است روز یکشنبه تعداد زیادی از مقامات مورد تایید شی از جمله معاونان نخست وزیر، رئیس بانک مرکزی و سایر وزرا و روسای ادارات تایید شوند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: