جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 اسفند 1401     
ماجرای بولسونارو و جواهرات سعودی

 رئیس جمهور سابق برزیل تاکید کرد، پس از رهبری بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین تنها برای یک دوره، ماموریتش هنوز تمام نشده و ممکن است برای انتخابات سال ۲۰۲۶ میلادی مجددا نامزد شود.

ماجرای بولسونارو و جواهرات سعودی
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق راست‌گرای برزیل در جریان سخنرانی در "کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار آمریکا" در نزدیکی واشنگتن به این موضوع که چه زمانی قصد بازگشت به کشورش را دارد، اشاره‌ای نکرد.
 
بولسونارو در حال حاضر پس از شکست در انتخابات سال گذشته، در تبعید خودخواسته در فلوریدای آمریکا زندگی می‌کند. اخیرا حزب بولسونارو از وی خواست تا رهبری اپوزیسیون جناح راست را برعهده بگیرد.
 
بولسونارو در این سخنرانی گفت: از خداوند برای اینکه به مدت یک دوره ریاست جمهوری برزیل را برعهده داشتم، تشکر می‌کنم. اما در عمق وجودم احساس می‌کنم که این ماموریت هنوز تمام نشده است.
 
بولسونار از قبول شکست در برابر لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور چپگرای برزیل امتناع کرده و به خاطر تحقیقات متعدد انتخاباتی و کیفری، با خطرات حقوقی بسیاری در کشورش مواجه است.
 
وی هنگامی که به اقداماتش برای تسهیل مقررات حمل سلاح و مواضع ضد سقط جنین و ضد واکسنش اشاره کرد، با تشویق حضار محافظه‌کار مواجه شد.
 
بولسونارو نتایج انتخابات برزیل در اکتبر سال گذشته را زیر سوال برد و گفت، نمی‌تواند متوجه شود که چطور تعداد آرا بیانگر میزان حمایتی که وی در خیابان‌ها داشت، نبود!
 
بولسونارو ادعاهای بی‌اساسی را درباره آسیب‌پذیر بودن سیستم رای‌گیری برزیل نسبت به تقلب و تخلف مطرح کرده و باعث بروز یک جنبش خشونت آمیز از منتقدان نسبت به نتایج این انتخابات شد.
 
همچنین پس از گزارشی دال بر اینکه جواهراتی که گفته می‌شود توسط عربستان سعودی به بولسونارو و همسرش هدیه شده بود بدون اعلام به مقامات وارد این کشور آمریکای جنوبی شده، بولسونارو انجام "اقدامات غیرقانونی" را رد کرد.
 
لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا متعهد به انجام تحقیقات در رابطه با این موضوع شد.
 
روز جمعه روزنامه "او استادو دی اس پائولو" گزارش داد که یکی از اعضای دولت بولسونارو به صورت غیرقانونی تلاش کرده بود که یک سرویس جواهر شامل یک گردنبند، انگشتر، ساعت و گوشواره‌های برلیان به ارزش ۳.۲ میلیون دلار را که توسط دولت ریاض به بولسونارو و همسرش هدیه شده بود، وارد کشور کند.
 
این در حالی است که سفارت عربستان در برزیل هنوز در این باره هچ اظهارنظری نکرده است.
 
بولسونارو گفت: من به خاطر هدیه‌ای متهم شده‌ام که نه درخواست کرده بودم و نه دریافت کرده‌ام. از طرف من هیچ اقدام غیرقانونی انجام نشده است. من هرگز مرتکب هیچ اقدام غیرقانونی نشده‌ام.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: