جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 اسفند 1401     
نگرانی آمریکا از افزایش کهنه‌سربازان زندانی

 کمیسیونی شامل دو وزیر دفاع سابق آمریکا خواستار اقدامی شد که بر اساس آن کهنه‌سربازان این کشور در دادگاه‌های غیرنظامی به زندان نیفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه هیل، کمیسیون عدالت غیرنظامیان که به ریاست چاک هاگل، وزیر دفاع سابق آمریکا فعالیت کرده و لئون پانه‌تا، دیگر وزیر دفاع سابق این کشور نیز در آن حضور دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظام قضایی کنونی در شناسایی کارآمد کهنه‌سربازان، پیشگیری از محاکمه و محبوس کردن آنان و چنین هماهنگی یا تحقیق درباره موثر بودن برنامه‌های حمایتی از این کهنه‌سربازان، مشکل دارد.
 
این کمیسیون اعلام کرد که تنها ۹ عدد از ۱۸ هزار مرکز اعمال قانون و تنها ۱۱ درصد از زندانها از روش‌های موجود برای شناسایی کهنه‌سربازان استفاده می‌کنند. همچنین تنها ۳۶ درصد از ۲۳۰۰ دفتر دادستانی منطقه‌ای برنامه‌هایی مخصوص کهنه‌سربازان دارند.
 
این کمیسیون برای رسیدگی به مشکلات فوق از کنگره آمریکا خواسته تحقیقاتی را درباره چگونگی تشویق سازمان‌های اعمال قانون به شناسایی کهنه سربازان آغاز کند. کمیسیون مذکور همچنین از ایالت‌ها خواسته تا برای کهنه‌سربازانی که به ارتکاب جرم محکوم شده‌اند، برنامه‌هایی مختص آنان را اجرا کنند.
 
هاگل گفت: بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی سر از نظام قضایی جنایی درمی‌آورند. اگرچه آنها باید پاسخگوی اعمالشان باشند، اما ملت ما مسئول است که خدمات آنها را در نظر گرفته و به آنان کمک کند تا به مسائلی که اغلب باعث می‌شود آنها قانون را زیر پا بگذارند، رسیدگی کنند.
 
بر اساس یافته‌های این کمیسیون یک سوم از کهنه‌سربازان آمریکایی در طول حیات خود زندانی شده و در حال حاضر ۱۸۱ هزار و ۵۰۰ تن در زندان به سر می‌برند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: