جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 اسفند 1401     
عصبانیت بولسونارو از نزدیکی ایران و برزیل

 تهران- ایرنا- «ژائیر بولسونارو» با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری خود در برزیل تاکید کرد، ماموریت او «هنوز به پایان نرسیده است» و در انتقاد از مجوز دولت «لولا داسیلوا» برای پهلوگرفتن ناوهای ایرانی در بندر برزیل گفت که اگر او رئیس‌جمهوری بود، این اجازه را نمی‌داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهوری سابق برزیل که پس از شکست در انتخابات در حال حاضر در تبعید خودخواسته در فلوریدا آمریکا به سر می‌برد، طی سخنرانی در کنفرانس سالانه محافظه‌کاران (CPAC)، هیچ اشاره‌ای به بازگشت به کشورش نکرد؛ این در حالی است که هم‌حزبی‌های بولسونارو از او خواسته‌اند تا هدایت اپوزیسیون راستگرا را عهده‌دار شود. با این حال بولسونارو در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی از قصد خود برای بازگشت به برزیل در ماه جاری (مارس) خبر داد.
 
ژائیر بولسونارو که از اعتراف به شکست در برابر لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری فعلی برزیل خودداری کرده و با تحقیقات قضایی و انتخاباتی متعدد مواجه است، گفت: در اعماق وجودم احساس می‌کنم که این ماموریت هنوز تمام نشده است.
 
این اظهارنظر نشان می‌دهد که این سیاستمدار راست افراطی در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۶ باشد.
 
این سیاستمدار راست افراطی هنگام تشریح اقدامات خود برای تسهیل مقررات اسلحه و مواضع خود علیه سقط جنین و واکسیناسیون، مورد تشویق حاضران محافظه‌کار قرار گرفت.
 
وی همچنین نتایج انتخابات اکتبر گذشته برزیل را زیر سوال برد و گفت که نمی‌تواند بفهمد چگونه اعداد روی برگه‌های رای، نشان‌دهنده حمایت او در خیابان‌ها نیست.
 
بولسونارو از ماه‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری، ادعاهای بی پایه و اساس و غیرموجهی مبنی بر اینکه سیستم رای‌گیری الکترونیکی برزیل در برابر تقلب، آسیب‌پذیر است، مطرح کرد و این ادعاها، جرقه‌ای برای برانگیختن آتش جنبش‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز انکارکنندگان نتایج انتخابات بود.
 
رئیس جمهوری سابق برزیل که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را بت سیاسی خود می‌داند، همواره به خود می‌بالید که «آخرین رئیس‌جمهوری در جهان است که پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را به رسمیت شناخته است».
 
بولسونارو همچنین در انتقاد از مجوز دولت لولا داسیلوا به رغم فشارهای آمریکا برای پهلوگرفتن ناوهای ایرانی در بندر ریودوژانیرو برزیل گفت که اگر او رئیس‌جمهوری بود، این اجازه را نمی‌داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: