جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 اسفند 1401     
چین وام ۱.۳ میلیارد دلاری به پاکستان می دهد

 تهران- ایرنا- بانک صنعتی و تجاری چین، با واگذاری وام ۱.۳ میلیارد دلاری به پاکستان که با کمبود نقدینگی مواجه است، موافقت کرد، این وام به تقویت ذخایر ارزی رو به کاهش پاکستان کمک می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری داون پاکستان، «اسحاق دار»، وزیر دارایی پاکستان گفت: بانک صنعتی و تجاری چین با مسئولیت محدود روز جمعه با واگذاری وام ۱.۳ میلیارد دلاری به پاکستان که با کمبود نقدینگی مواجه است موافقت کرد، این وام به تقویت ذخایر ارزی رو به کاهش پاکستان کمک می کند.
 
این تسهیلات در سه قسط پرداخت می شود. دار در توییتی گفت که اولین مورد از ۵۰۰ میلیون دلار توسط بانک دولتی پاکستان دریافت شده است.
 
وی گفت: این وام باعث افزایش ذخایر ارز خواهد شد.
 
این پول در ماه های اخیر توسط پاکستان به این بانک چینی بازپرداخت شده است، برای اقتصاد این کشور که با بحران تراز پرداخت مواجه شده، بسیار مهم است.
 
دار در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پاکستان در انتظار تامین مالی از بانک صنعتی و تجاری چین است.
 
پاکستان قبلاً ۷۰۰ میلیون دلار وام از چین برای کمک به افزایش ذخایر ارزی خود دریافت کرده است.
 
دار گفت: در مجموع این ۲ میلیارد دلار در واقع بازپرداخت بدهی هایی است که پاکستان، برای وام های توافق شده قبلی به پکن پرداخت کرده است و اکنون دوباره پس گرفته می‌شود.
 
وی گفت: پاکستان برای کاهش شکاف مالی خود در سال مالی جاری که در ژوئن (خرداد) به پایان می رسد، به ۵ میلیارد دلار فاینانس خارجی نیاز دارد.
 
تنها پس از امضای قرارداد اسلام آباد با صندوق بین المللی پول (IMF)، که باید تا هفته آینده انجام شود، منابع مالی خارجی بیشتری به پاکستان خواهد رسید.
 
صندوق بین‌المللی پول، از اوایل ماه گذشته در حال مذاکره با پاکستان برای بررسی نهمین بازنگری خود بوده است که در صورت تایید هیئت مدیره، بیش از ۱ میلیارد دلار کمک مالی با ارزش ۶.۵ میلیارد دلار را صادر خواهد کرد که در سال ۲۰۱۹ درباره آن توافق شده بود.
 
دار با نادیده گرفتن نگرانی‌ها در مورد ریسک مالی احتمالی گفت: به خواست خدا، ما این کشور را از این باتلاق خارج خواهیم کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: