جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 اسفند 1401     
معاون شهردار تهران خبر داد
کاهش ۱۷۰ کیلومتری مسیر شهروندان منطقه ۲۲ با تکمیل تقاطع‌های سطح منطقه

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، معاون فنی مهندسی شهرداری تهران از کاهش ۱۷۰ کیلومتری مسیر شهروندان منطقه ۲۲ با تکمیل تقاطع‌های سطح این منطقه خبر داد.

 شعبانی در آئین بهره برداری از تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان گل‌ها و خیابان کاج در رویداد امید و افتخار، گفت: باید از حمایت‌های شورا و شهردار تهران تقدیر کنم. در این منطقه با تکمیل تقاطع‌ها کاهش ۱۷۰ کیلومتری مسیر شهروندان را در سطح منطقه ۲۲ شاهد خواهیم بود که به کمتر از ۱۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.
 
وی افزود: قول داده بودیم در سال جاری ۱۰۰ پروژه را در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران افتتاح کنیم. پروژه‌هایی که به دلایلی غیر از دلایل فنی متوقف شده بود که خوشبختانه تا پایان هفته گذشته ۷۰ پروژه از ۱۰۰ پروژه را به بهره برداری رساندیم و تا پایان سال حتی بیش از ۱۰۰ پروژه را به بهره برداری خواهیم رساند.
 
 در بخش دیگری از این مراسم حق لطفی مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران نیز گفت: در سال ۱۳۹۶ بزرگراه شهید همدانی از اتوبان آزادگان تا اتوبان تهران کرج افتتاح شد اما در آن سال تاکید بر افتتاح این بزرگراه بود تا بعدا تقاطع‌های آن تکمیل شود و در دوره جدید مدیریت شهری تکمیل این تقاطع‌ها در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: امروز شاهد افتتاح دو تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان گل‌ها و کاج هستیم که حدود ۴۰ کیلومتر ترافیک را در سطح این منطقه کاهش می‌دهد. در احداث این پروژه معارضین تاسیساتی شامل لوله آب شرب وجود داشت که با همکاری دستگاه‌های ذیربط رفع معارض شد و توانستیم پروژه را تکمیل کنیم.
 
صبح امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه ۲۲، پروژه تکمیل تقاطع های بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا (گلها) و خیابان شهید زینعلی(کاج) در قالب چهلمین پویش امید و افتخار به بهره برداری رسید.
 
براساس اعلام معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران، با افتتاح تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید زینعلی(خیابان کاج) شاهد کاهش ۲۵ کیلومتری مسافت های سفری درون شهری خواهیم بود، همچنین با بهره برداری تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا(خیابان گلها) مسیر ترددها ۱۵ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.
 
تکمیل گردشهای ترافیکی تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید زینلی(کاج):
 
پروژه احداث بزرگراه شهید حسین همدانی ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم در بخش حد فاصل تقاطع آزادراه آزادگان و بزرگراه و جاده خصوص تهران-کرج به همراه تونل شهدای غزه مردادماه سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار گرفت از آن زمان تاکنون اقدامات مختلفی با هدف تکمیل این معبر بزرگراهی در دستور کار حوزه شهری بوده است.
 
با آغاز دوره ششم مدیریت شهری برای گردشهای ترافیکی تقاطع های موجود بزرگراه شهید همدانی نیز در اجرای این تمهیدات اثربخش بوده و علاوه برای تلاش برای احداث بلوار کوهک پروژه ای برای تکمیل رویکردهای ناقص ترافیکی در تقاطع شهید زینعلی(کاج) طراحی و به مرحله اجرا رسید.
 
همچنین از بخشهای مختلف پروژه می توان به دسترسی بزرگراه شهید همدانی شرق به بلوار کاج به طول ۳۰۰ متر، دسترسی بلوار کاج به بزرگراه شهید همدانی قریب به طول ۳۰۰ متر، دسترسی بزرگراه شهید همدانی غرب به بلوار کاج جنوب به طول ۵۰۰ متر و دوربرگردان شمال به شمال بلوار کاج به طول ۱۵۰ متر اشاره کرد.
 
از دیگر عملکردهای ترافیکی این پروژه می توان به تکمیل تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کاج با توجه به نقاط جدول سفر در منطقه ۲۲ شهرداری تهران شامل شهرکهای مسکونی متعدد، مراکز نظامی، علمی، تفریحی، اشاره کرد.
 
براساس بررسی های فنی صورت گرفته زیر بار رفتن مسیرهای دسترسی شرق به شمال، شمال به غرب و غرب به جنوب در تقاطع بزرگراه شهید همدانی با بلوار کاج، کاهش ۲۵ کیلومتری طول سفرهای درون شهری را درپی خواهد داشت.
 
از عملکردهای ترافیکی تقاطع بزرگراه شهید همدانی با خیابان شهید پوررضا(خیابان گلها) می توان به این موضوع اشاره کرد که با افتتاح و بهره برداری این تقاطع شاهد کاهش ۱۵ کیلومتری طول سفرهای درون شهری خواهیم بود.
بخشهای مختلف پروژه نیز می‌توان به محور گلها شامل دو شیرابه شمالی و جنوبی گلها به طول ۷۵۰ متر، دسترسی گلها به بزرگراه شهید همدانی شرق به طول ۴۰۰ متر(در دست تکمیل) و دوربرگردان جنوب به جنوب گلها به طول ۲۵۰ متر (در دست تکمیل) اشاره کرد.
 
براساس اعلام حاجوی شهردار منطقه ۲۲ جهت احداث دو پروژه گلها و کاج مبلغ ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: