جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 اسفند 1401     
سفر اعلام نشده دادستان کل آمریکا به اوکراین

 «مریک گارلند» دادستان کل ایالات متحده در سفری به اوکراین، به ولودیمیر زلنسکی در کنفرانسی تحت عنوان «عدالت» پیوست و قول داد تا روسیه را به اتهام «جنایات جنگی» مجازات کند. روسیه اما چنین اتهاماتی را رد کرده و به چشم‌پوشی غرب روی «جنایات» اوکراین اشاره می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک مقام وزارت دادگستری ایالات متحده جمعه به خبرنگاران گفت که گارلند این سفر را که به دلایل امنیتی مخفی نگه داشته بود، به دعوت «آندری کوستین» دادستان کل اوکراین انجام داد. او جلسات متعددی با مقامات اوکراینی برگزار و در «کنفرانس متحد برای عدالت» در لویو به همراه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شرکت کرد.
 
این سفر دومین سفر اعلام نشده گارلند به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه علیه کی‌یف در سال گذشته به شمار می‌رود. این مقام وزارت دادگستری آمریکا گفت، در سفر روز جمعه، گارلند «دوباره بر عزم ما برای پاسخگو کردن روسیه بابت جنایاتش حین تهاجم ناعادلانه و بی‌دلیل این کشور علیه همسایه مستقلش تاکید کرد.»
 
گارلند به تازگی در سالروز یکسالگی حمله روسیه به اوکراین با صدور بیانیه‌ای گفت که تیمی از دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا با همتایان اوکراینی خودشان برای تحقیق در مورد «جنایت‌های خاص نیروهای روسی، از جمله حملات به اهداف غیرنظامی» کار می‌کنند. «همزمان، کنگره اختیارات ما را برای محاکمه جنایتکاران جنگی که در ایالات متحده شناسایی می‌شوند، گسترش داده است.»
 
مقامات ایالات متحده در هفته‌های اخیر لفاظی‌های ضد روسی خود را افزایش داده‌اند، از جمله اینکه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد که مسکو مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده است. هریس در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در ۱۸ فوریه گفت که واشنگتن «شواهد را بررسی کرده است و متعهد شده است که عاملان آن بازخواست خواهند شد.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: