جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 اسفند 1401     
ترامپ، بایدن را در رقابتی فرضی شکست داد

 ایسنا: یک نظرسنجی جدید که نتایجش روز سه شنبه انتشار یافت، مشخص کرد، دونالد ترامپ در یک رقابت فرضی با جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، این رئیس جمهور آمریکا را شکست می‌دهد اما بایدن در رقابت فرضی با نیکی هیلی و ران دیسانتیس، در صورتی که به عنوان نامزد جمهوریخواهان رقابت کنند، هر دو را شکست می‌دهد.

ترامپ، بایدن را در رقابتی فرضی شکست داد
 
به نقل از پایگاه هیل، نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت افکارسنجی "امرسون کالج" نشان داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت فرضی با جو بایدن، رئیس جمهور فعلی این کشور با برتری چهار درصدی او را شکست می‌دهد. در این رقابت فرضی ۴۶ درصد ترامپ و ۴۲ درصد بایدن را انتخاب کردند.
 
از سوی دیگر طبق این نظرسنجی، بایدن در صورت رقابت فرضی با ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا با برتری چهار درصدی او را شکست می‌دهد. در این رقابت فرضی نیز ۴۴ درصد به بایدن و ۴۰ درصد به دیسانتیس رای می‌دهند. طبق نتایج این نظرسنجی بایدن همچنین در رقابت فرضی با نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در زمان دولت دونالد ترامپ در سازمان ملل، با برتری سه درصدی و با رای ۴۰ درصد در برابر ۳۷ درصد او را شکست می‌دهد.
 
نیکی هیلی اوایل ماه جاری میلادی رسما کارزار خود برای رقابت درون حزبی جمهوریخواهان برای سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. با این وجود دیسانتیس هنوز به صورت رسمی نامزدی‌اش برای رقابت سال ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است.
 
این فرماندار ایالت فلوریدا به عنوان بزرگترین رقیب دونالد ترامپ در رقابت درون حزبی جمهوریخواهان نگریسته شده است. دیسانتیس در نظرسنجی‌های بین کاندیداهای بالقوه جمهوریخواه نزدیکترین درصد به ترامپ را کسب کرده است.
 
نظرسنجی امرسون کالج مشخص کرد، ترامپ در رقابت فرضی مقدماتی حزب جمهوریخواه برای سال ۲۰۲۴ با کسب ۵۵ درصد رای در صدر قرار داشته و بعد از او دیسانتیس با ۲۵ درصد رای در جایگاه دوم است. مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز با کسب هشت درصد رای در جایگاه سوم و نیکی هیلی با کسب پنج درصد در جایگاه چهارم قرار می‌گیرند.
 
از طرفی جو بایدن نیز هنوز شروع رسمی کارزارش برای انتخابات ۲۰۲۴ را به رغم نشانه‌هایی که از برنامه‌ریزی‌اش برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری بروز داده، اعلام نکرده است.
 
چند روز قبل نشریه آمریکایی پلیتیکو در گزارشی نوشت، این رئیس جمهور آمریکا دیگر "اطمینان مطلق" درباره برنامه‌هایش ندارد اما متحدان بایدن عمدتا چنین گزارشاتی را تکذیب کرده‌اند.
 
نظرسنجی شرکت امرسون کالج در بازه ۲۴-۲۵ فوریه با پرسش از ۱۰۶۰ فردی که به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده‌اند و با ضریب خطای ۲.۹ درصد برگزار شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: