جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 اسفند 1401     
ژاپن به دنبال انرژی حاصل از گداخت هسته‌ای

 رسانه‌های ژاپن امروز (چهارشنبه) گزارش دادند، هیاتی از کابینه این کشور متشکل از محققان و نمایندگان کمپانی‌های مربوط به صنایع، یک سری استراتژی‌ها را برای توسعه گداخت هسته‌ای به عنوان منبع انرژی نسل بعدی ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه ان‌اچ‌کی گزارش داد، این هیات پیشنهاد داد در اوایل سال مالی 2023 میلادی، یک هیات متشکل از نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی تشکیل شود تا کمپانی‌های ژاپنی را برای بردن تکنولوژی‌هایشان به خارج از کشور و تسریع روند توسعه در صنایع مربوطه و همچنین تقویت تحقیقات و توسعه در ژاپن برای رسیدن هر چه سریع‌تر به نسل انرژی گداخت هسته‌ای در این کشور ترغیب کند.
 
شبکه ان‌اچ‌کی تاکید کرد که تاکایچی سانائه، وزیر امنیت اقتصادی ژاپن در این نشست گفت، توسعه گداخت هسته‌ای به امنیت انرژی این کشور کمک می‌کند و برای ژاپن فرصت ورود به بازار خارجی را فراهم خواهد کرد.
 
گداخت هسته‌ای، همجوشی هسته‌ای، فوزیون یا فیوژن (به انگلیسی Fusion) فرایندی عکس عمل شکافت هسته‌ای است. در فرایند همجوشی هسته‌ای هسته‌های سبک مانند هیدروژن، دوتریوم و تریتیوم با یکدیگر همجوشی داده شده و هسته‌های سنگین‌تر و مقدار زیادی انرژی پاک تولید می‌شود که می‌توان آن را ذخیره کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: