جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 اسفند 1401     
ضرورت مدیریت یکپارچه محیط زیست بر مبنای فرهنگ و سنت اسلامی

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت رویکرد مدیریت یکپارچه محیط زیست بر مبنای فرهنگ و سنت اسلامی تاکید کرد.

 حلیا سادات حسینی در جلسه مشترک با نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری ضمن معرفی فعالیت‌ها و عملکرد این اداره کل، تدوین صورتجلسه همکاری‌ در حوزه‌های محیط زیستی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری در زمینه مطالعات اکولوژیک، ارزیابی اثرات زیست‌محیطی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و پایش منابع آلاینده باتوجه به طرح جامع صورت پذیرد.
 
وی با بیان اینکه اداره کل آماده انتقال تجارب و اطلاعات در زمینه‌های مطالعات اکولوژیک و زیست‌محیطی و سایر موضوعات است، اظهارکرد: با تشکیل کمیته‌ای مشترک بین اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و نهاد راهبری پایش طرح‌های توسعه شهری، رد و بدل کردن اطلاعات باعث پیشرفت هر دو مجموعه خواهد شد.
 
حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در زمینه موضوعات محیط زیست و تاثیر بسزای آن در بهبود کیفیت زیست شهری اظهار کرد: با نهادینه‌سازی فرهنگ محیط زیست مبتنی بر ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی و تغییر زمینه‌های فکری و فرهنگی و ارایه دیدگاه‌های اسلامی می‌توانیم زمینه‌ساز جلوگیری از تخریب محیط زیست باشیم.
 
 وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای ١٧ گانه طرح جامع موضوعات محیط زیست است، یادآور شد: متصل شدن به طرح جامع می‌تواند محیط زیست را به اولویت اول شهر تهران تبدیل کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: