جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 اسفند 1401     
فرمانده پلیس راه کشور خبر داد
مرگ ۹۱۰ نفر در تصادفات نوروزی ۱۴۰۱

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، فرمانده پلیس راه کشور از کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت اتوبوس های مسافربری و تشدید برخورد با سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه خیز در نوروز خبر داد.

سردار حسن مومنی در جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، به تشریح آمارهایی ار نوروز سال ۱۴۰۱  پرداخت و گفت: برابر آمارهای به دست آمده در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ متاسفانه با رشد هشت درصدی در  تعداد جانباختگان مواجه بودیم و ۹۱۰ نفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ جان خود را در تصادفات از دست دادند.
 
پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال
 
وی افزود: البته این افزایش آمار درحالی انجام شده که سفرهای بین‌شهری ما نیز در نوروز ۱۴۰۱ افزایش ۳۷ درصدی داشت.
 
وی از پیش‌بینی افزایش سفرها در نوروز امسال خبر داد گفت : ما مطمئن هستیم  که امسال نیز با توجه به شروع ماه مبارک رمضان شاهد افزایش تردد و سفرها قبل از سال تحویل خواهیم بود .
 
مومنی افزود: البته قابل توجه است که هرچه حجم تردد و ترافیک در معابر جاده‌ای افزایش داشته آمار تصادفات به علت کاهش سرعت خودروها روند کاهشی خواهد یافت.

«فارس» دارای بیشتری آمار قربانیان تصادفات نوروزی
 
مومنی به تشریح وضعیت استان‌ها در نوروز سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در نوروز ۱۴۰۱ افزایش امار تصادفات را در استانهای سیستان و بلوچستان با ۹۳درصد، ایلام با ۴۰۰ درصد و همدان با ۱۶۰ درصد را شاهد بودیم. همچنین در این مدت با کاهش ۵۲ درصدی تصادفات در کرمان، ۶۴ درصدی در قزوین و ۵۸ درصد در البرز مواجه بودیم.
 
به گفته فرمانده پلیس راه کشور بیشترین جانباختگان در استان های فارس با ۷۳ مورد و بعد از آن در سیستان و بلوچستان، خراسان و اصفهان بوده است. در استانهای چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و اردبیل نیز کمترین آمار جانباختگان را شاهد بودیم.
 
وی با بیان اینکه با افزایش تردد در استانهای بوشهر با ۱۵۰ درصد، گیلان با ۲۰۹، خوزستان با ۱۳۹ درصد، خراسان با ۱۱۴ درصد و خراسان شمالی با ۹۸ درصد مواجه بودیم، گفت: در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ در استانهای تهران، البرز، مرکزی، قم و قزوین نیز کاهش تردد را اعلام کردند. نکته قابل توجه این است که در مجموع ۱۰۰ هزار کاهش تردد در محورهای چالوس و هراز را به علت سفرهای نوروزی به سمت جنوب کشور را داشتیم.
 
رییس پلیس راه کشور در ادامه دلایل تصادفات را عدم توجه رانندگان به جلو با ۴۰ درصد، انحراف به چپ با ۱۳ درصد، کنترل نکردن سرعت با ۱۲ درصد و عدم رعایت سرعت مجاز ۱۲ درصد دانست و گفت: ساعات اوج تصادفات بر اساس تحربیات سال قبل افزود در ساعات بین ۱۶ تا ۲۰ بودکه ۲۷ درصد تصادفات را در آن شاهد بودیم.
 
وی ادامه داد : طبق آمارهای به دست آمده محورهای بحرانی در سیستان، چابهار ، خراسان جنوبی،سمنان ،فارس ،آذربایجان بوشهر بوده است.

کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت اتوبوس های مسافری در نوروز
 
وی اعلام کرد : آغاز طرح ترافیک هم زمان با رزمایش  نوروز برگزار خواهد شد و پیش بینی ما این است که در محورهای مواصلاتی افزایش تردد را شاهد خواهیم بود و بنابر این اجرای طرح کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت اتوبوس های مسافری را  برای ایجاد شرایط ایمنی بیشتر مسافرین انجام داده ایم.
 
سردار مومنی در ادامه افزود:در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ حدود ۸۲ هزار نیروی عملیاتی حضور داشتند که بیشترین افزایش تردد در استانهای جنوبی کشور بوده است و که این نشان دهنده این موضوع است که مردم به علت ترافیک محورهای شمالی مردم رغبت بیشتری به سفرهای جنوب کشور داشتند.

تشدید برخورد با سرعت غیرمجاز و تخلفات حادثه خیز
 
وی افزود: در تعطیلات هفته گذشته شاهد افزایش سفر به سمت استانهای حنوبی را شاهد بودیم، عامل سرعت در نقش تصادفات بسیار مهم است و اعلام میکنیم با تخلفات حادثه خیز به شدت مقابله خواهد شد.
 
مومنی رعایت انضباط ترافیکی و برخورد با سرعت‌های غیر مجاز را در دستور کار پلیس راهور اعلام کرده و گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز ، هوشیاری نیروهای امنیتی در همه دستگاهها ، نقش و حساسیت مسئولین در استانداری ها و وضعیت ترافیکی استانها  از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها باید مورد توجه ویژه تری قرار بگیرد و همچنین در بحث اطلاع رسانی به موقع شهروندان و مسافرین از شرایط جوی و ترافیکی جاده ها از ضروریات این طرح است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: