جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 اسفند 1401     
صدرنشینی دلار به پایان می‌رسد؟

 پوتین معتقد است که دلار آمریکا سلطه جهانی را از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که ایالات‌متحده و سایر ارزهای غربی به ناچار موقعیت پیشرو خود را در معاملات فرامرزی جهانی از دست خواهند داد.
 
رئیس دولت در سخنرانی سالانه خود در مجمع فدرال گفت که مسکو با متحدان خود برای ایجاد یک سیستم امن که به دلار یا یورو وابسته نیست، همکاری خواهد کرد.
 
به گفته پوتین، سیاست‌های کنونی کشورهای غربی باعث می‌شود دلار آمریکا و یورو، جهانی بودن خود را در پرداخت‌های بین‌المللی از دست بدهند.
 
وی توضیح داد که شرکای غربی سابق روسیه مسکو را مجبور می‌کنند تا تسویه حساب‌ها به دلار و سایر ارزهای غربی کاهش یابد.
 
در ماه دسامبر، پوتین اظهار کرد که سهم معاملات روبل در تجارت خارجی روسیه از ابتدای سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است و اکنون یک سوم از تسویه حساب‌های این کشور را تشکیل می‌دهد. وی پیش‌بینی کرد که استفاده از ارزهای ملی به جای دلار و یورو در تجارت با شرکای بین‌المللی روسیه به رشد خود ادامه خواهد داد.
 
روند دلارزدایی از اقتصاد روسیه در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، زمانی که کشورهای غربی تحریم‌های اولیه را علیه مسکو به دلیل الحاق کریمه به روسیه که قبلا بخشی از اوکراین بود، وضع کردند. تحریم‌های اعمال شده از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین، به ویژه پس از مسدود شدن بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی روسیه و سایر دارایی‌های آن توسط ایالات‌متحده و متحدانش، این روند را سرعت بخشیده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: