جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 اسفند 1401     
«خط قرمز» اتحادیه اروپا برای چین

 مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا "نگرانی‌های شدید" این اتحادیه را در رابطه با ارسال احتمالی تسلیحات چین به روسیه ابراز و تاکید کرد که چنین اقدامی "خط قرمز" اتحادیه اروپا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، این هشدار جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آن انجام شد که چندی پیش آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که چین "تسلیحات مرگبار" به نیروهای روسیه ارسال می‌کند.
 
بورل در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت که شخصا از وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین خواسته تا به روسیه تسلیحات نفرستند.
 
وی تصریح کرد: من از او خواستم که این کار را نکند و همچنین نه تنها نگرانی خودمان را نسبت به این مساله ابراز کردم بلکه این حقیقت را به او گفتم که چنین اقدامی "خط قرمزی" در رابطه ماست.
 
در همین راستا، وانگ به بورل اطمینان خاطر داده که چین "هیچ برنامه‌ای جهت ارسال تسلیحات به روسیه ندارد" اما در مقابل این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد که "اتحادیه اروپا هوشیار و حواس جمع خواهد بود."
 
همچنین چندی پیش لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد به سی‌ان‌ان گفته بود که هر گونه "ارسال تسلیحات مرگبار" از جانب چین به روسیه در درگیری اوکراین، از "خط قرمز" واشنگتن عبور می‌کند. بلینکن هم هشدار داده بود که چنین اقدامی "پیامدهای جدی" برای روابط آمریکا-چین به دنبال خواهد داشت.
 
اما از طرفی دولت چین ضمن رد تمامی این ادعاها، عنوان داشت: پکن بارها بر مساله صلح و مذاکرات میان روسیه و اوکراین پافشاری کرده است و در این میان آمریکا و ناتو هستند که آتش این درگیری را شعله‌ور می‌کنند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: