جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 اسفند 1401     
هلند: جنگ اوکراین طولانی مدت خواهد بود

 تهران- ایرنا- وزیر خارجه هلند با بیان اینکه زمان پایان جنگ اوکراین را خود اوکراین تعیین می‌کند، پیش‌ بینی کرد، این جنگ برای مدت زمانی طولانی ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، ووپکه هوکسترا در گفت‌وگو با یک روزنامه هلندی تاکید کرد با وجود احتمال طولانی شدن مناقشه در اوکراین، حمایت‌ نظامی باید ادامه پیدا کند.
 
وی با تاکید بر لزوم تداوم ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، تصریح کرد کرد: باید مقاومت کنیم. نمی‌توانید اکنون از حمایت دست بکشید زیرا تمام تلاش‌ها تا امروز را بیهوده می‌سازد.
 
وزیر خارجه هلند با اشاره به جنگ جهانی دوم که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ میلادی به مدت ۶ سال به طول انجامید، خاطر نشان کرد:‌ باور بر این بود که جنگ جهانی دوم نیز به سرعت تمام می‌شود. ما هنوز به میانه [این جنگ] نرسیدیم.
 
به گفته این مقام ارشد هلند، تصمیم گیری درباره مدت زمان این جنگ که حدود یک سال از آغاز آن می‌گذرد، بر عهده اوکراین است و متحدان کی‌یف انتخابی ندارند جز ادامه حمایت‌های نظامی و ارسال تسلیحات جنگی تا هر زمانی که نیاز باشد؛ برای ماه‌ها و یا حتی سال‌ها.
 
هوکسترا درباره امکان مصالحه و مذاکره میان طرفین این درگیری، اظهار داشت: در نهایت، آن‌هایی که در میدان پیروز شوند، پیروز میز مذاکرات خواهند بود.
 
در همین رابطه، آندری گورولیوف نماینده فعلی مجلس دوما و فرمانده سابق ارتش روسیه نیز پیش‌بینی کرد جنگ اوکراین دستکم تا ۴ سال دیگر ادامه خواهد داشت.
 
مسکو می‌گوید تحویل جنگ افزار کشورهای عضو ناتو به کی‌یف، افزون بر طولانی کردن این درگیری، احتمال اوج گیری بیشتر تنش ها را بالا می‌برد.
 
در این میان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره یه این که اوکراین خواستار تسلیحات بیشتر است، گفته بود: متحدان ناتو، باید آنچه را اوکراین برای شکست روسیه به آن نیاز دارد، ارائه دهند.
 
به گزارش ایرنا، از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، واشنگتن حدود ۵۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است که از این میان ۳. ۸ میلیارد دلار مربوط به کمک‌های نظامی به اوکراین می‌شود.
 
سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) روز گذشته اعلام کرد که از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) تاکنون، ناتو بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ سامانه پدافند هوایی، یک‌هزار تانک و خودروی زرهی و صدها هزار خمپاره و گلوله به اوکراین فرستاده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: