جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
بین بودجه مصرفی در حوزه مترو و سهم مصوب دولت هماهنگی وجود ندارد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت تخصیص بودجه به توسعه حمل و نقل ریلی در پایتخت گفت: امسال در بودجه شهرداری هزار و 800 میلیارد تومان برای توسعه مترو پیش بینی شده است. این در حالی است که سهم دولت براساس تصویب مجلس بالغ بر 200 میلیارد تومان است که این دو بودجه با هم هماهنگی ندارد.

مهدی چمران درباره اینکه آیا سهم دولت در توسعه مترو و خطوط ریلی در شهر تهران پرداخت شده است ، اظهار کرد: موضوعی که باید در خصوص تخصیص بودجه مورد توجه قرار داد، برداشت از قانون است . آن طور که قانون می گوید سهم دولت و شهرداری در اختصاص بودجه باید نصف ، نصف باشد یعنی هر چه مدیریت شهری سرمایه گذاری می کند، همان میزان هم باید دولت سرمایه گذاری کند. به طوری که  اگر 500 میلیارد تومان ما گذاشتیم 500 میلیارد هم دولت بیاورد و مترو بسازد که این عملی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از رویه کنونی در تخصیص سهم دولت به مترو گفت: عموما بودجه های تعیین شده از سوی دولت به مجلس ارائه شده تا تصویب شود و بر اساس مصوبه مجلس، دولت آن را اجرا کند اما مساله اینجاست که عموما بودجه هایی که دولت به مجلس جهت تصویب ارائه داده رقمی بین  250  یا280 میلیارد تومان بوده که در نهایت سقف 300 میلیارد تومان در سال  را شامل شده است که اگر حداکثر تخصیص دولت در این دسته از مصوبات را که 60 درصد است و گاهی هم که بودجه عمرانی کمتر بوده یا تخصیص نیافته را در نظر بگیریم، آن وقت مشخص می شود که چرا ما منتقد این وضعیت هستیم.

به گفته چمران، بدنه مدیریت شهری بر این باور است که طبق قانون سهم دولت و شهرداری در پرداخت بودجه نصف نصف باید باشد، اما اگر به عملکرد دولت و مصوبه مجلس باشد، تکلیف پرداختی های دولت بر اساس مصوبه و سهم پرداختی مشخص است که البته  این ارقام مورد قبول نیست .

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت نگرش در سهم دولت، در خصوص بدهی مترو اختلاف نظر وجود دارد اما سهم مترو تنها بخشی از این بدهی 7هزار میلیارد تومانی است و  در حوزه های دیگر نیز همچون پرداخت یک سوم یارانه بلیت مترو و اتوبوس هم دولت ، کمتر از یک سومی که سهمش است، پرداخت کرده و تکلیف عوارض ساختمان های دولتی که پرداخت نشده نیز در این بدهی ها باید مشخص شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه تاکنون مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار و ناظر بر عملکرد دولت ، 2بار پرداخت بدهی های دولت به شهرداری تهران در خصوص سهم دولت را تصویب کرده است اما هنوز این بدهی ها داده نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: