جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 28 آذر 1401     
زلنسکی: استارت بازپس گیری کریمه زده شده است

 رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد، حمایت از مرزهای کشورش «اولویتی دائمی» است او همچنین گفت که "فتح مجدد" کریمه از قبل در سر اوکراینی ها آغاز شده است.

زلنسکی: استارت بازپس گیری کریمه زده شده است
 
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی ویدیویی شب گذشته خود اظهار کرد: حمایت از مرزهایمان با روسیه و بلاروس اولویت دائمی است و ما برای تمام سناریوهای دفاعی احتمالی آماده هستیم.
 
این اظهارات زلنسکی در آستانه سفر امروز، دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به بلاروس و در میانه بحث در زمینه حمله احتمالی جدید روسیه و پیش‌بینی‌ها از شروع آن از خاک بلاروس مطرح می‌شود.
 
رئیس‌جمهوری اوکراین با دیگر از کشورهای غربی خواست هر چه سریع تر کشورش را مجهز به سامانه‌های پدافندی کارساز بکنند.
 
او خاطرنشان کرد نیروهایش بر روستای باخموت در شرق مسلط شده‌اند و درگیری‌های شدیدی در کشورش در جریان است.
 
زلنسکی افزود: نیروهای اوکراین در راستای کاهش امکانات نیروهای روسیه در اماکن استقرارشان در منطقه زاپروژیا و خرسون و به طور کل جنوب اوکراین تلاش می‌کنند.
 
همچنین رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با تلویزیون فرانسوی TF۱ گفت: اوکراینی‌ها اکنون از نظر روانی آماده هستند تا شبه جزیره کریمه را با زور از روسیه پس بگیرند.
 
زلنسکی با اشاره به اینکه او می تواند تا اوایل سال ۲۰۲۳ از شبه جزیره "اشغال نشده" بازدید کند، ادعا کرد که "فتح مجدد" کریمه از قبل در سر اوکراینی ها آغاز شده است.
 
او در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های کی‌یف برای کریمه گفت: «این عملیات هنوز آغاز نشده است. وقتی شروع شود، قطعاً درباره آن خواهید شنید."
 
به گفته زلنسکی، این برای کی یف کافی نیست که مکرراً اعلام کند که شبه جزیره بخشی از خاک اوکراین است. اوکراین باید آماده بازپس گیری آن با زور باشد چرا که روسیه به راحتی از آن دست نمی کشد.
 
زلنسکی گفت: «باید آماده بود و [به کریمه] رفت. هیچ کس بدون هیچ دلیل خاصی کریمه را تسلیم نمی کند. تسخیر مجدد همیشه با جامعه آغاز می شود: با اراده و آمادگی . من معتقدم که استارت زده شده است.
 
او جزئیاتی در مورد زمان عملیات ادعایی ارائه نکرد اما گفت که او "کریمه را دوست دارد" و "خوشحال خواهد بود که به کریمه اشغال‌شده بیاید" و افزود که "خوب" است در تابستان ۲۰۲۳ به آنجا برسیم.
 
آلکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین نیز پیش از این گفته بود که اوکراین قصد دارد این شبه جزیره را پس بگیرد. او گفت: در صورت نیاز برای کریمه می جنگیم.
 
کریمه از زمان همه پرسی سال ۲۰۱۴ که در آن ساکنان آن با اکثریت قاطع به پیوستن به روسیه پس از کودتای میدان در کی یف رای دادند، بخشی از روسیه بوده است. زلنسکی بارها اعلام کرده است که قصد دارد کنترل کریمه را به همراه چهار منطقه سابق اوکراین که اخیراً به پیوستن به فدراسیون روسیه رای دادند، در دست بگیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: