جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 آذر 1401     
یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی

 تهران - ایرنا - شهرک نشینان صهیونیست در قالب گروه‌های به هم پیوسته و با حمایت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شهرک نشینان صهیونیست امروز (یکشنبه) در پی فراخوان‌ها به مناسبت جشن موسوم به «عید الانوار یهودی» در قالب دسته‌های به هم پیوسته به مسجد الاقصی یورش بردند.
 
بر اساس گزارش مرکز یاد شده، نیروهای زیادی از پلیس رژیم اشغالگر قدس برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست به صحن مسجدالاقصی، یورش بردند و تعدادی از فلسطینی‌های ساکن قدس را که در داخل مسجد حضور داشتند، بیرون کردند.
 
در همین حال، ده‌ها مرد و زن فلسطینی ساکن قدس در داخل مسجد الاقصی تجمع کردند و در حالیکه شهرک نشینان صهیونیستِ یورش برده به این مکان مقدس از حضور آن‌ها سردرگم شده بودند، تکبیر سر دادند.
 
نیروهای اشغالگر قدس از ساعات اولیه بامداد امروز در داخل شهر قدیمی قدس مستقر شدند تا برای تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست از ورود شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی جلوگیری کنند.
 
در روزهای اخیر، گروههای مختلف صهیونیست فراخوان‌هایی را برای یورش به مسجد الاقصی منتشر کردند.
 
در این پیوند، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که تعرض صهیونیست‌های افراطی به مسجد الاقصی تحت حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی به مناسبت عید یهودی الانوار اقدامی بسیار خطرناک است و موجب تحریک احساسات و عواطف ملت فلسطین و عموم مسلمانان می شود.
 
این جنبش طی بیانیه‌ای عموم ساکنان قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۴۸ را به تحرک فوری و گسترده برای دفاع از مسجد الاقصی فراخواند و خواستار مقابله جدی با اشغالگران صهیونیست و مبارزه با آن‌ها و به شکست کشاندن طرح‌های شوم آنان به ویژه طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی شد.
 
حماس تاکید کرد که ملت فلسطین همچون دژی مستحکم تحت هر شرایطی به دفاع از مسجد الاقصی ادامه خواهد داد.
 
این جنبش ضمن اینکه مسئولیت هرگونه پیامد چنین اقدام خطرناکی را متوجه دولت رژیم صهیونیستی دانست، امت اسلامی و عربی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را به تحرک سیاسی و دیپلماتیک فوری برای حمایت از مسجد الاقصی در برابر توطئه یهودی‌سازی و حمایت از ملت فلسطین فراخواند.
 
حماس تاکید کرد که مسجد الاقصی تنها نیست و سیاست تعرض صهیونیست‌ها به این مسجد موجب انفجار اوضاع در سراسر اراضی اشغالی خواهد شد.
 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: