جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 26 آذر 1401     
تداوم کاهش کیفیت هوای تهران

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان، بارش برف در ارتفاعات، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا همچنین افزایش دما از اواسط هفته پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی وضعیت جوی استان برای امروز(۲۶ آذر) در ارتفاعات بارش پراکنده برف و طی امروز تا روز سه‌شنبه (۲۶ تا ۲۹ آذر) آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری و با توجه به پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق شهری در غالب ساعات، شرایط انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها و به‌ دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
 
از اواخر وقت روز دوشنبه (۲۸ آذر) تا پایان هفته با فعالیت متناوب یک سامانه بارشی ضعیف در نیمه‌شمالی بارش پراکنده باران گاهی توام با برف و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با مه پیش‌بینی می‌شود.
 
طی این مدت دیگر نواحی استان، مرکز و نیمه‌جنوبی آن افزایش ابرناکی و احتمال بارش پراکنده مورد انتظار است همچنان شرایط انباشت آلاینده‌ها وجود خواهد داشت.
 
برای امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ آذر) شاهد تغییرات محسوس دمای هوا نخواهیم بود اما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته افزایش محسوس دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد مورد انتظار است.
 
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه آلودگی - امین آباد با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
 
آسمان تهران فردا (۲۷ آذر) کمی ابری همراه باغبارمحلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۲۸ آذر) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: