جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 آذر 1401     
ادامه عملیات اجرایی احداث پایانه و پارکینگ آزادگان برای قطارهای خط ۳ مترو

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه و پارکینگ آزادگان که مربوط به قطارهای خط ۳ شبکه متروی تهران می‌شود، در ۵ جبهه کاری ادامه داشته و تمهیدات لازم جهت سرعت گرفتن روند پیشرفت فیزیکی پایانه اندیشیده شده است.

آزاد اکبری مجری خط ۳ مترو در این باره گفت: پایانه آزادگان در جنب بزرگراه‌های آزادگان و آیت‌ا... سعیدی واقع شده که فاز نخست آن با ۲۵ هکتار وسعت، امکان توقف ۵۶ رام قطار را دارد. البته فاز توسعه‌ای پایانه مذکور، جهت تعمیر و نگهداری قطارهای خط ۱۱ (که هنوز عملیات ساخت آن آغاز نشده است) در نظر گرفته شده که یک سازه زیرزمینی دو طبقه را شامل می‌شود.
 
اکبری در ادامه به برخی عملیات عمرانی در جبهه‌های فعال کاری پروژه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه عملیات احداث سه‌راهی در بزرگراه آیت‌ا... سعیدی به اتمام رسیده و تونل زیرلاین کندرو این بزرگراه نیز در حال تکمیل شدن است. در حال حاضر بخش تونلی زیرمسیر خطوط راه‌آهن جمهوری اسلامی در مرحله آرماتوربندی و قالب‌بندی بوده و حفاری آن به پایان رسیده است. از طرفی مرحله ساخت دیوار پیرامونی پایانه و خاکبرداری در امتداد مسیر پایانه ادامه داشته و خاک‌های دپو شده و زباله‌های مدفون در محوطه شرقی اراضی پایانه، به مرور زمان از کارگاه پروژه خارج خواهد شد.
 
گفتنی است مسیر دسترسی به پایانه آزادگان از محدوده خیابان آیت‌ا... سعیدی (سه‌راه اسلامشهر) شروع شده و به صورت تونلی به محدوده اصلی پایانه راه پیدا می‌کند. طول این تونل حدود ۸۰۰ متر است که مراحل مختلف اجرای آن در حال پیگیری است. 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: