جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 آذر 1401     
شهردار منطقه۹ تاکید کرد
آخرین وضعیت پروژه یادگار امام

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۹ به کمبود فضاهای عمومی غرب تهران اشاره و وضعیت پروژه یادگار امام(ره) را تشریح کرد.

سیدرحیم مرتضوی درباره مشکلات و کمبودهای فضاهای عمومی غرب تهران گفت: به دلیل کمبود فضای مورد نیاز، در مرحله اول باید سراغ دستگاه‌های لشکری و کشوری که دارای اراضی وسیعی در منطقه هستند برویم تا از طریق تملک آن‌ها بتوانیم برای تأمین سرانه‌ها اقدام کنیم و اگر این امر محقق نشد در مرحله دوم باید سراغ کسانی برویم که زمین‌های بلااستفاده دارند.
 
وی توضیح داد: قرارگرفتن پادگان جی در بین ۲ ناحیه و همجواری با فرودگاه مهرآباد، بهترین گزینه است که از سال۹۰ توافقاتی صورت گرفته اما قطعی نشده و شهردار تهران توجه ویژه به این موضوع دارد و سازمان‌های نوسازی و املاک شهرداری تهران پیگیر انجام توافقات و تملک هستند.
 
شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: پادگان جی ۲ بخش است، قسمت شرقی آن در اختیار وزارت دفاع است که توافقات امضا و قطعی شده است، اما سند پادگان یک‌دست است و باید توافق با ارتش هم که مالک قسمت غربی است، انجام و قطعی شود؛ چراکه در غیراین صورت شهرداری نمی‌تواند سند را به شورای‌ عالی معماری و شهرسازی ارائه دهد.
 
مرتضوی در ادامه درمورد پیشرفت پروژه یادگار امام(ره) گفت: پروژه یادگار امام(ره)، طرحی مانند بزرگراه امام علی (ع) است، اما با این تفاوت که خط شمال به جنوب تهران را در غرب کامل می‌کند.
 
شهردار منطقه۹ در ادامه افزود: این بزرگراه ۲فاز دارد که فاز اول آن از ضلع جنوبی میدان شهیدان (جی) شروع و در ادامه وارد قسمت شرقی پادگان جی (مالکیت وزارت دفاع) می‌شود و به ‌صورت زیرگذر از خیابان دکتر بدرالزمان قریب (خیابان اجتماعی) وارد قسمت غربی پادگان جی (مالکیت ارتش) شده و با گذر از سوله‌های آموزش ‌وپرورش به میدان فتح می‌رسد.
 
وی تصریح کرد: فاز دوم از میدان فتح شروع شده و به بزرگراه جاویدالاثر متوسلیان می‌رسد و با گذر از خیابان ارداقی وارد ۴۵متری زرند و در ادامه وارد منطقه۱۸ می شود که پس از ورود به خیابان بهاران به بزرگراه شهید بروجردی و در ادامه به بزرگراه آزادگان متصل خواهد شد.
 
مرتضوی گفت: کلنگ پروژه با حضور شهرداری تهران زده شد و برای اتمام آن هم ۲سال و ۶ماه (یک سال و ۶ماه برای فاز اول و یک سال هم برای فاز دوم) پیش‌بینی‌شده است.
 
شهردار منطقه۹ درخصوص تعیین تکلیف معارض موجود در این منطقه نیز بیان کرد: ۲۷ ملک مسکونی در ابتدای پروژه یعنی در میدان جی وجود دارد، توافقات با ارتش و وزارت دفاع برای گذر پروژه از پادگان جی باید به‌طور کامل انجام شود که در این راستا ۸سوله متعلق به آموزش‌وپرورش، ۲ سنگ‌بری در میدان فتح، ۸واحد تولید و صنعتی در بزرگراه فتح، شرکت ساسان در خیابان ارداقی و ۴معارض هم در ۴۵متری زرند باید تعیین‌تکلیف شوند.
 
وی در خصوص برآورد هزینه این پروژه فرا منطقه ای چنین گفت: شهرداری تهران برای پروژه یادگار امام(ره) حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان و برای رفع معارضان هم ۱۳۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است.
 
 مرتضوی در خاتمه در مورد اتمام ۹پروژه‌ای که در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: باتوجه‌به هم‌افزایی و همفکری ایجاد شده میان معاونان و مدیران همه تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های تعریف شده مذکور در غرب پایتخت تا پایان سال به اتمام برسند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: