جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 آذر 1401     
هیئت بلندپایه آمریکایی به چین می‌رود

 وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، یک هیئت بلندپایه آمریکایی امروز (یکشنبه) به چین سفر خواهد کرد و این اقدام زمینه را برای سفر سال آینده میلادی وزیر خارجه آمریکا به چین مهیا خواهد ساخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای عنوان داشت: «دانیل کریتنبرینک» دیپلمات ارشد آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوس آرام و «لورا روزنبرگر» مدیر ارشد کاخ سفید در امور چین و تایوان از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ دسامبر (۲۰ الی ۲۳ آذر) به چین، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهند کرد.
 
اواسط ماه نوامبر در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اندونزی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین مذاکرات صریحی را درخصوص مسئله تایوان و کره شمالی داشتند؛ مذاکراتی که با هدف جلوگیری از تبدیل روابط لکه‌دار شده آمریکا-چین به یک جنگ سرد جدید برگزار شد.
 
این دو رئیس‌جمهور توافق کردند که با وجود اختلافات فزاینده، درخصوص مسائل مختلفی از جمله حقوق بشر، حمله روسیه به اوکراین و مسائل اقتصادی با یکدیگر در ارتباط باشند.
 
وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه‌اش خاطرنشان کرد، سفر این هیئت آمریکایی به چین با هدف مدیریت رقابت میان آمریکا و چین و کشف حوزه‌های همکاری میان دو کشور و هموار کردن سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به چین در اوایل سال آینده میلادی انجام خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: