جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 آذر 1401     
آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، عملیات اجرایی ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران با حضور نائب رئیس شورای شهر تهران، تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولین شهرداری تهران آغاز شد.

حمیدرضا صارمی در آئین آغاز ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی مسکن تهران، گفت: باید به دلیل عدم حضور شهردار تهران در این مراسم برای حضور در هیات دولت که در فصل بودجه قرار دارد، عذرخواهی کنم. ما پیشتر از ایشان درخواست کردیم که این شنبه را به تاخیر بیندازند اما شهردار تهران تاکید کردند ما قطار شنبه‌های امید و افتخار را راه اندازی کردیم و چه من باشم چه نباشم با حضور اعضای شورا این شنبه‌ها را پیگیری کنید.
 
وی افزود: مهاجرت به شهر تهران سالانه زیر ۴۰ هزار نفر است و با توجه به ثبت ۵۱ هزار ازدواج سالانه در تهران به چیزی حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکونی جدید به صورت سالانه در تهران نیازمندیم.
 
معاون شهردار تهران ادامه داد: از سال ۹۳ تولید مسکن در تهران کاهش یافته به شکلی که در سه سال منتهی به ۱۴۰۰ سالانه ۶۰ هزار واحد مسکونی تولید می‌شده و در آخرین آمار نیز در سال۱۴۰۰ تولید واحد مسکونی به ۵۰ هزار واحد سالانه کاهش پیدا کرده است. همین موضوع باعث افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران شده است.
 
وی تاکید کرد: ما در برخی شاخص‌های اقتصادی باید در دهه ۹۰ اقدامات بیشتر و موثرتری را ایفا می‌کردیم. بارها مبحث مسکن به صورت تخصصی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در شهرداری تهران به تشکیل قرارگاه مسکن انجامید. در حقیقت از سر ضرورت شهرداری تهران به بخش مسکن ورود پیدا کرد.
 
صارمی با اشاره به اینکه امروز حوزه مسکن از رکود خارج شده است، افزود: آمار صدور پروانه ما در حال حاضر از میزان سال گذشته در حال عبور کردن است و به لحاظ مساحت نیز در همین شرایط قرار داریم. بی تردید در مسیر تولید مسکن نیازمند هم افزایی با نهادها و دستگاه‌های مختلف نیز هستیم که در همین راستا تفاهم‌نامه امضا کردیم.
 
به گفته معاون شهردار تهران، ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه امضا شده که همگی آنها تقریبا ساخت‌شان قطعی است. در نفرآباد شهرری نیز نیاز به پروژه محرک داشتیم. بی تردید با احداث این واحدهای مسکونی شهرری در سال آینده در همین موقع تفاوت‌های بسیاری را تجربه خواهد کرد. حمایت جدی شورای شهر تهران که مشوق گسترده‌ای برای شهر تهران و کسانی که پروانه شهرسازی اخذ می کنند، در نظر گرفته که گام بزرگی است.
 
وی افزود: در برخی مناطق مراجعات ما سه الی چهار برابر افزایش پیدا کرده است. این در شرایطی است که ما در سال ۹۰، ۳۵ میلیون متر مربع پروانه صادر کردیم ولی در سال گذشته این میزان به شدت کاهش پیدا کرده، در حالیکه اگر به همان میزان سال ۹۰ صدور پروانه انجام می‌شد تاثیرات آن را در اقتصاد کشور شاهد می‌بودیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: