جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 آذر 1401     
شمارش معکوس برای بازگشت ماموریت ماه به زمین

 "آرتمیس۱" قرار است روز یکشنبه ۱۱ دسامبر به زمین بازگردد و ماموریت خود را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، ماموریت "آرتمیس۱"(Artemis 1) تقریبا در خانه است و ناسا برای مراحل بعدی ماموریت آماده می‌شود. انتظار می‌رود که کپسول "اوریون"(Orion) در روز یکشنبه ۱۱ دسامبر، در اقیانوس آرام فرود بیاید و ناسا در حال حاضر منتظر ماموریت‌های آینده پروژه آرتمیس است.
 
"نجود مرانسی"(Nujoud Merancy)، رئیس دفتر برنامه‌ریزی ماموریت اکتشافی در "مرکز فضایی جانسون"(JSC) ناسا، طی یک مصاحبه ویدئویی به اسپیس گفت: آرتمیس۱ و اوریون، خارق‌العاده بوده‌اند.
 
اوریون وظیفه داشت به دور ماه پرواز کند تا داده‌ها را برای ماموریت‌های سرنشین‌دار آینده جمع‌آوری کند. ماموریت آرتمیس۱ بسیار خوب پیش رفته و تنها با اشکالات جزئی همراه بوده است. این ماموریت به قدری خوب انجام شده است که ناسا قصد دارد وظایف بیشتری را به آن اضافه کند.
 
مرانسی ادامه داد: کل هدف مأموریت، تأیید این موضوع بود که ما موشک و فضاپیما را درست طراحی کرده‌ایم. این ماموریت فراتر از انتظارات ظاهر شده است؛ تا جایی که سعی داشتیم اهداف دیگری را نیز به برنامه اوریون اضافه ‌کنیم.
 
هدف اصلی ماموریت آرتمیس۱، تکمیل ورود مجدد و پرش با سرعت بالا خواهد بود که برای یکشنبه ۱۱ دسامبر برنامه‌ریزی شده است. همچنین، این مأموریت به اهداف کلیدی دیگری مانند آزمایش موشک "سامانه پرتاب فضایی"(SLS) و پرواز در مدار رتروگراد اطراف ماه برای ارزیابی آمادگی حضور انسان در کپسول اوریون دست یافت.
 
مرانسی گفت: تجزیه و تحلیل بیشتر پس از مرحله "آب‌فرود"(Splashdown) انجام خواهد شد تا ببینیم که اوریون چقدر خوب عمل کرده است. مهندسان تمام داده‌های ثبت‌شده در طول ماموریت را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که با پیش‌بینی‌های ما مطابقت دارد. این واقعا یک برنامه رو به رشد است.
 
مرانسی گفت: ماموریت آرتمیس۲ که قرار است حدود سال ۲۰۲۴ همراه با فضانوردان به دور ماه پرواز کند، آزمایشی برای سیستم‌های پشتیبانی زندگی در کپسول اوریون خواهد بود زیرا این سیستم‌ها در ماموریت آرتمیس۱ گنجانده نشده بودند.
 
به گفته مرانسی، خدمه این ماموریت آرتمیس۲ هنوز معرفی نشده‌اند اما طراحی ماموریت در حال حاضر تکمیل شده است.
 
پس از ماموریت آرتمیس۲، نخستین فرود خدمه روی ماه انجام خواهد شد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ یا پس از آن در ماموریت آرتمیس۳ انجام شود. آرتمیس۳، مجموعه‌ای از سفرها را به قطب جنوبی ماه همراه خواهد داشت و پروژه ایستگاه فضایی "دروازه ماه"(Gateway) ناسا را در مدار آغاز خواهد کرد.
 
مرانسی خاطرنشان کرد که گروه آرتمیس، مدتی را به جشن گرفتن موفقیت ماموریت آرتمیس۱ طی فرآیند آب‌فرود اختصاص خواهد داد اما هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن وجود دارد.
 
وی افزود: قرار است روز یکشنبه یک مهمانی تماشایی را اینجا در مرکز فضایی جانسون داشته باشیم که برای تماشای این رویداد برگزار ‌می‌شود. من خانواده را نیز همراه با خود می‌آورم و ما اینجا خواهیم بود تا مثل بقیه جشن بگیریم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: