جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 آذر 1401     
کمک نظامی آمریکا به اوکراین به ۲۰ میلیارد دلار رسید

 پنتاگون یک کمک ۲۷۵ میلیون دلاری دیگر را در زمینه تامین تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین اعلام کرد و مبلغ کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف تحت دولت جو بایدن را به نزدیک ۲۰ میلیارد دلار رساند؛ رقمی که بالاترین مبلغ از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بسته کمک نظامی جدید ۲۷۵ میلیون دلاری برای اوکراین شامل مهمات بیشتر برای سیستم موشک توپخانه "هیمارس"، ۸۰ هزار گلوله توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی‌متری، تجهیزات ضد پهپاد، تجهیزات ضد هوایی، وسایل نقلیه چرخدار چند منظوره با تحرک بالای بیشتر، آمبولانس و تجهیزات پزشکی، ۱۵۰ ژنراتور و دیگر تجهیزات میدانی خواهد بود.
 
هیچ سلاح جدید مهمی در این بسته جدید کمک‌های مرگبار آمریکا وجود ندارد و در عوض این کمک به منظور تقویت سیستم‌های موجود در اوکراین از جمله سیستم موشک توپخانه‌ای "هیمارس" و همچنین تقویت دفاع هوایی‌اش در نظر گرفته شده است.
 
در این بیانیه آمده است: این بسته کمک امنیتی با تقویت سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین و همچنین تامین تجهیزات حیاتی که این کشور برای دفاع موثر از خود در میدان نبرد استفاده می‌کند، ظرفیت‌های جدیدی را برای کی‌یف فراهم خواهد کرد.
 
آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه در فوریه سال جاری میلادی متعهد به کمک امنیتی ۱۹.۳ میلیارد دلاری شده و این مبلغ از زمان آغاز دولت جو بایدن به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.
 
تخصیص این کمک امنیتی جدید در حالی صورت می‌گیرد که روسیه طبق ادعاها شبکه‌های انرژی و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین را در فصل زمستان هدف گرفته در حالی که درگیری بین نیروها در میدان نبرد کاهش یافته است.
 
این در حالی است که کاخ سفید با اشاره به تعمیق روابط نظامی میان روسیه و ایران هشدار داد، مسکو و تهران در حاله زمینه چینی برای تولید مشترک تسلیحات هستند.
 
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، مسکو و تهران "در حال بررسی تاسیس خط تولید مشترک برای پهپادهای مرگبار در روسیه هستند".



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: