ادغام نمایندگیهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا اقدامی مبارک و موجب افزایش بهرهوری است
به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا در ادغام نمایندگیهای این دو شرکت را اقدامی مبارک دانست و گفت: ادغام نمایندگیهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا بر اساس یک معماری صحیح و در یک چارچوب مشخص و دقیق با گسترش پوشش جغرافیایی موجب افزایش بهرهوری شود.
رضا تقی پور انوری اتحاد استراتژیک دو شرکت ایران خودرو و سایپا مبنی بر ادغام نمایندگیهای این دو شرکت را اقدامی مبارک دانست و اظهار داشت: اگر ادغام نمایندگیهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا بر اساس یک معماری صحیح انجام شده باشد، میتواند با هدف کاهش هزینههای سربار و گسترش پوشش جغرافیایی موجب افزایش بهرهوری شود.
وی افزود: دو شرکت ایران خودرو و سایپا به دنبال این اقدام نیازمند این هستند که با دریافت نظرات مردمی بازخوردهای مشتریان نسبت به این اقدام را دریافت نمایند تا در این طراحی مجدد و بازمهندسی بتوانند خدمات بهتر و گستردهتری را ارائه دهند.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه این دو شرکت در حوزه تولید خودرو در رقابت با یکدیگر هستند، این اقدام نیازمند اعمال ظرافتهایی است و البته معتقد هستم که این اقدام شدنی است.
تقی پور انوری تصریح کرد: این توافق و همکاری به سود مشتریان و دریافت کنندگان این خدمات است زیرا با افزایش تعداد درگاههای ارائه خدمات پس از فروش موجب تسهیل مراجعه می شود و اشتراک گذاری قطعات انبارهای این دو شرکت و تجمیع و ادغام امکانات موجب کارایی و بیشتر شدن بهرهوری است.
وی در ادامه بیان کرد: منافع اقتصادی دو شرکت و به اشتراک گذاری خدمات در این همکاری مشترک میبایست در یک چارچوب مشخص و دقیق به درستی تعریف شود تا همکاری مشترک این دو ساختار به خوبی صورت بگیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر این ادغام در حوزه خدمات پس از فروش بر تولید و کاهش قیمت تمام شده خودرو و کاهش زیان خودروسازان تصریح کرد: این ادغام میتواند در تولید نیز اثرگذار باشد که البته در بخش تولید سازوکارهای خود را دارد. اما روح همکاری و ادغام قطعا میتواند در تسهیل تولید، کاهش هزینههای مالی با استفاده از منابع مشترک موثر واقع شود.
تقی پور انوری در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته پیشنهادی در کمیسیون صنایع مجلس با دو خودروساز مطرح شده بر این مبنا که اگر بخواهیم به تولید صنعتی و انبوه که حوزه تخصصی بوده و موجب کاهش قیمت تمام شده است، دست یابیم به عنوان مثال تولید پلتفرمهای مشترک موجب افزایش تیراژ، ارتقای بهرهوری، تحصیل قیمت بهینه و رقابتپذیر با قیمتهای جهانی میشود که در دنیا نیز مرسوم است و تولید مشترک میان رنو و نیسان از نمونههای آن است.