جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 آبان 1401     
برگزاری اولین لیگ بازی ویژه افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۲

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ از برگزاری اولین لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت در این منطقه با هدف افزایش نشاط و ارتقای سلامتی برای آنان خبر داد.

 امیرحسین ساداتی گفت: با توجه به اهمیت موضوع بازی و نشاط به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان، به‌ویژه شهروندان دارای معلولیت، اولین لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت در سالن پایگاه مدیریت بحران منطقه منطقه ۱۲ اجرا شد.
 
وی با تأکید بر تأثیر بازی و فعالیت بدنی در ایجاد روحیه و شادابی دراین‌باره افزود: لیگ بازی‌های افراد دارای معلولیت با حضور ۷۰ نفر از اعضای کانون افراد دارای معلولیت از جمله کم‌بینا، کم‌شنوا، جسمی حرکتی، افراد دارای معلولیت ذهنی، سندروم داون و افراد دارای اختلال اتیسم در قالب ۶ تیم و با اجرای ۱۲ بازی به اجرا درآمد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ گفت: ده رشته در این بازی‌ها تعریف شد که این رشته‌ها شامل پرتاب حلقه، شوت دروازه با پا، توپ و سنگ، تنگه‌توپی، پرتاب توپ داخل سبد، دوی زیگزاگ، رینگ‌بال، فریزبی، طناب‌زنی و شوت دروازه گلبال بود.
 
گفتنی است اداره سلامت منطقه، پس از انجام هر بخش از رقابت‌ها در منطقه به نفرات برتر از مقام اول تا سوم جوایزی اهدا کرد.
 
در روز‌های آتی نیز نفرات اول هر تیم در مرحله نیمه‌نهایی برای رقابت با نفرات برتر مناطق دیگر به رقابت خواهند پرداخت و مراسم اختتامیه و رقابت‌های پایانی افراد منتخب مناطق ۲۲گانه در یکی از بوستان‌های شهر تهران برگزار خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: