جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 آبان 1401     
آغاز محاکمه سازمان ترامپ در نیویورک

 دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، در تلاش برای ممانعت از تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی خود به کمیته کنگره، درخواست تجدیدنظر اضطراری خود را به دیوان عالی ایالات متحده ارائه داد. دادستان دفتر دادستانی منطقه منهتن در ابتدای جلسه دادگاهی سازمان املاک و مستغلات ترامپ در پرونده تخلف مالیاتی تاکید کرد، این سازمان مقامات مالیاتی را به مدت ۱۵ سال فریب داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سوزان هافینگر، دادستان دفتر دادستانی منطقه منهتن گفت: سازمان املاک و مستغلات ترامپ به برخی از مدیران اجرایی از جمله آلن وایسلبرگ،‌مدیر مالی سابق این شرکت پاداش‌هایی مانند اجاره مسکن و خودرو بدون گزارش دادن آنها به مقامات مالیاتی پرداخت کرد و به غلط پاداش‌هایی را به عنوان غرامت غیرکارمندی گزارش داد.
 
وی افزود: این پرونده درباره حرص و فریبکاری است. فریبکاری در مورد مالیات‌ها. این برنامه در بالاترین سطوح بخش حسابداری در سازمان ترامپ مجوز گرفت و اجرا و مدیریت شد.
 
این در حالی است که وکلای مدافع در پاسخ اعلام کردند که مدیر مالی دیرینه این شرکت برای منافع خودش عمل کرده بود.
 
این پرونده یکی از چندین مشکل حقوقی است که ترامپ ۷۶ ساله با آن مواجه است. ترامپ در این پرونده متهم نشده است.
 
وایسلبرگ که حدود نیم قرن برای ترامپ کار کرده، در اوت سال جاری میلادی به فرار مالیاتی به ارزش۱.۷۶ میلیون دلار در مورد درآمد شخصی‌اش اعتراف کرد و پذیرفت تا در دادگاه به عنوان بخشی از دادخواهی برای وی برای دریافت حکم تنها پنج ماه حبس شهادت دهد.
 
هافینگر گفت: وایسلبرگ مالیات، جریمه و سود آن به ارزش حدود دو میلیون دلار را برگردانده است.
 
هر دو واحد "شرکت ترامپ" و "شرکت پی‌رول ترامپ" سازمان ترامپ که در این پرونده متهم شده‌اند، اعتراف به بی‌گناهی کرده‌اند. وکلای آنها تاکید دارند که وایسلبرگ از جانب این شرکت عمل نکرده است.
 
مایکل ون در وین، یکی از وکلای شرکت پی‌رول ترامپ در دفاعیه خود در دادگاه گفت: وایسلبرگ این کار را برای وایسلبرگ انجام داد. حرص سبب شد تا او در مورد مالیات‌هایش فریبکاری کند، اقداماتش را از کارفرمای خود پنهان ‌کند و به اعتمادی که در طی نزدیک به ۵۰ سال ایجاد شده، خیانت کند.
 
دادستان هافینگر گفت: وایسلبرگ ذی‌نفع اصلی این طرح بوده است.اما او به عنوان مدیر مالی سازمان ترامپ عمل کرد و این شرکت با راضی نگه داشتن مدیران ارشد و صرفه جویی در مالیات سود برد.
 
وی افزود: ترامپ هزینه مدرسه خصوصی نوه‌های وایسلبرگ را پرداخت کرد. جناب قاضی بهتر است چک های امضا شده توسط شخص ترامپ در این زمینه را به عنوان سند بررسی کند.
 
وان در وین تلاش کرد تا گناه را به گردن شرکت خدمات حرفه‌ای حسابرسی "مزارس" که به بازده مالیاتی این شرکت و وایسلبرگ رسیدگی می‌کرد، بیندازد.
 
این در حالی است که شرکت مزارس هنوز در این رابطه هیچ اظهار نظری نکرده است.
 
اگر سازمان ترامپ که کارش ساخت و اداره هتل‌ها، زمین‌های گلف و دیگر املاک در سراسر جهان است، در این پرونده محکوم شود، ممکن است با یک جریمه ۱.۶ میلیون دلاری مواجه شود.
 
این محکومیت همچنین می‌تواند ادامه فعالیت این سازمان را پیچیده‌تر کند.
 
انتظار می‌رود که روند این دادگاه یک ماه طول بکشد. ۱۲ قاضی باید به یک حکم واحد برای محکوم کردن در هر فقره تخلف مالیاتی، توطئه برای کلاهبرداری و جعل سوابق تجاری برسند.
 
سوزان نچلس، یکی از وکلای واحد "شرکت ترامپ" نیز گفت: این وایسلبرگ بوده که خواسته همه چیز را ماستمالی کند نه این شرکت.
 
اما ترامپ که درخواست تجدید نظر داده، از دادگاه می‌خواهد تا دست‌کم به طور موقت نگذارد که وزارت خزانه‌داری اظهارنامه‌های مالیاتی وی را به کمیته «امکانات مالی مجلس نمایندگان» در کنگره تحت کنترل حزب دموکرات تحویل دهد.
 
دادگاه‌های قبلی حکم داده‌اند که کمیته فوق دارای اختیارات گسترده‌ای برای دریافت اظهارنامه مالیاتی است و ادعای ترامپ مبنی بر تخطی کمیته از اختیاراتش را رد کردند.
 
ترامپ اخیرا به دنبال مداخله قضایی در مناقشه‌ای حقوقی بر سر تفتیش اقامتگاه و ملک شخصی خود، موسوم به مارالاگو در فلوریدا در ماه اوت بوده است. دادگاه این تقاضا را رد کرد.
 
اگر ترامپ بتواند دیوان عالی، که ممتازترین دادگاه ایالات متحده است را برای مداخله در این پرونده متقاعد کند، احتمالا می‌تواند تصمیم نهایی را تا آغاز کنگره بعدی در ماه ژانویه به تعویق بیاندازد. در صورتی که جمهوریخواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای پیش رو پیروز شده و کنترل مجلس نمایندگان را بار دیگر به دست آورند، می‌توانند درخواست دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ را کنار بگذارند.
 
کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان، و رییس آن، ریچارد نیل نماینده دموکرات از ماساچوست، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ در چارچوب تحقیقات در برنامه نظارت بر حسابرسی مالیاتی و رعایت قوانین مالیاتی کشور، خواستار دریافت اظهارنامه مالیاتی ترامپ شدند.
 
طبق قانون فدرال آمریکا، سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (آی‌آراس) می‌تواند پرونده‌های مالیاتی هر شهروند مالیات‌دهنده را به شمار محدودی از قانونگذاران تحویل دهد.
 
وزارت دادگستری در دولت ترامپ، از تصمیم استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری وقت، مبنی بر ارائه ندادن اظهارنامه مالیاتی به کنگره دفاع کرده بود. استدلال منوچین این بود که دمکرات‌ها به دلایل حزبی به دنبال دست یافتن به مدارک مالیاتی‌اند و این اختیار را دارد که مانع آن شود.
 
پس از روی کار آمدن جو بایدن، کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان درخواست را تجدید کرد و کاخ سفید این درخواست را معتبر دانست و در این شرایط وزارت خزانه‌داری چاره‌ای جز تبعیت ندارد. ترامپ سپس در دادگاه تلاش کرد ارائه مدارک مالیاتی خود از وزارت خزانه‌داری به کمیته کنگره را متوقف کند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: