جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 آبان 1401     
فاطمی امین عملکرد روشنی دارد

 تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: فاطمی امین عملکرد روشنی دارد و اگر نقدی هم هست تنها مربوط به عملکرد وزیر نیست بلکه به زیرساخت‌های معیوب برمی‌گردد.

حمیدرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: ممکن است نقدی در باره عملکردها وجود داشته باشد و این برمی‌گردد به زیرساخت‌های معیوب اقتصادی و نیز انتظارات غیرکارشناسی که ممکن است برخی نمایندگان مجلس داشته باشند.
 
وی ادامه داد: شاید انتظارات آن‌چنان که بایدوشاید برآورده نشده باشد و این برمی‌گردد به آنکه سایر نهادهایی که می‌بایست دولت را در رسیدن به اهداف یاری کنند خوب عمل‌نکرده و این سبب شد برخی کاستی‌ها ایجاد شود.
 
این فعال صنعت برق با اشاره به توانایی‌هایی که صنعت برق کشورمان دارد و اکثر تولیدات آن داخلی است، خواستار آن شد که توجه به این صنعت در وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر شود.
 
صالحی گفت: رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر به‌سوی صنایعی مانند خودرو، فولاد، معادن و سیمان است، در حالی که صنعت برق نیز صنعت توانمندی است که باید مورد توجه جدی‌تر باشد.
 
وی به مشکلات ساختاری اقتصاد مانند چند نرخی بودن ارز و رقابت ناپذیری اشاره کرد و گفت: این مسائل سبب شده منابع کشور هدررفت زیادی داشته باشد.
 
نایب ربیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ادامه داد: انتظار می‌رود وزیر صنعت، معدن و تجارت زمینه رقابت‌پذیری را افزایش داده و برای کاهش مشکلات گام بردارد.
 
صالحی افزود: ارتقا وضعیت کسب‌وکار باید اولویت وزیر صنعت، معدن و تجارت باشد؛ زیرا این امر به رونق اشتغال و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه بهره‌وری در کشور مورد توجه نبوده است، گفـت: وجود یارانه انرژی و نیز ساختارهای معیوب اقتصادی سبب عدم توجه به بهره‌وری شده و انتظار می‌رود تلاش برای افزایش بهره‌وری بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: